Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka högtalare

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag funderar på att skaffa ett par nya datorhögtalare då de jag har nu har ett antal år på nacken, har relativt dåligt ljud och är kolsvarta. De jag har kollat in är Harman Kardon Soundsticks II samt Altec Lansing FX6021 vilka båda är snygga men Soundsticks tar definivt hem priset. Dock så verkar det som om ljudet är bättre på Altec Lansing-högtalarna och jag anser att det är ganska viktigt då jag dels jobbar med en del ljudproduktion samt är ett fan av klassisk musik, de verkar dessutom ha nästan exakt samma färg som min Macbook Pro vilket är bra då jag försöker att ha ett enhetligt skrivbord. Hur mycket skiljer det i ljudet? någon som har lyssnat på båda? Altec Lansing har ju rejält mycket högre effekt än de andra men det kanske inte spelar så stor roll, vad vet jag?

//Fredrik

Jag skulle även titta på Logitech Z-2300 om du är ute efter ett 2.1-system. Jag tycker att system med subwoofers ofta överdriver basen något (vilket iof inte gör något när man spelar spel, men för viss typ av musik fungerar det sämre). Gå till en musikaffär och kolla vad de har för monitorer, tex Edirol MA-15D?

1
Bevaka tråden