Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Smarta hem

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-09 20:59

Hej!

Nu får ni hjälpa med att digitalisera min nya hem.

Kärnan i mästerverket kommer vara en imac 20" intelproppad.
3 Airport Express ska fixa ljud i kök, nördrummet och i vardagsrummet.

Det jag letar nu är smala och fina högtalare att ha i köket. Ni vet under hyllorna bakom listen där elutag brukar finnas.. längs insidan på listen vill jag helst montera osynliga högtalare. Hur är hifin.. Ska man ha en sån till vardagsrummet?

Sen undrar jag vad mer man kan styra. Tven har en egen tuner men ska jag köpa en tuner till imacen också? Man vill ju kunna titta på teve och spela in på imacen. Vilken isf?

Vad mer kan göras?
Ge mig förslag nu

Förslag på tv tas gärna emot också. Platt, lcd eller plasma? Help me vill inte välja fel nu

edit:
sluta kolla på fotbollen och hjälp mig nu!! Allt från tips till larm eller kylskåp modtages

Senast redigerat 2006-07-09 23:06

Jag är ute efter att dels ha en (video)skype/mail-dator med en lite touchskärm på väggen.
En spel/filmdator till projektor (en vass pc med tv-kort o media center). En arbetsdator till mig (macbook), en surfdator till min sambo (begagnad macmini kanske).
Sen tänker jag mig en server med massa diskutrymme som styrs med vnc.

Men tips på larm, styra lampor, värme mm är välkommet.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-07-10 13:14

Man ska absolut ha hifi i vardagsrummet. Hifiklubben har en del snygga högtalare, kika på deras hemsida.
Gällande TV så är det en smaksak. Plasma har bättre kontrast medan (jag personligen tycker) LCD har skarpare bild.

1
Bevaka tråden