Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utskrift med laserskriver

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hei, godtfolk!

Dette er kanskje ikke direkte Mac-relatert, men jeg har tro på at det er mange kloke hoder her.

Har fått en litt vanskelig (i mine øyne) problemstilling i forbindelse med en oppgave.

Spørsmålet lyder som følger: Hvorfor kan man ikke skrive helt ut i kantene på en laserskriver?

Noen som har noen tips?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-03-21 07:58

Huvusakligen beror det nog mest på att man vill ha en marginal till papperskanten så att man inte "kladdar" på resten av papperstransporten. Skulle man skriva ända till papperskanten är risken att du får tonerspill som kletar fast på gummivalsar etc. och som då leder till otrevligt kladd på efterföljande utskrifter.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: safir:
Huvusakligen beror det nog mest på att man vill ha en marginal till papperskanten så att man inte "kladdar" på resten av papperstransporten. Skulle man skriva ända till papperskanten är risken att du får tonerspill som kletar fast på gummivalsar etc. och som då leder till otrevligt kladd på efterföljande utskrifter.

Men det er jo mulig med blekkskriver(?). Har tenkt i den samme retningen, men slo fra meg tanken da jeg kom til å tenke på blekkskrivere.

Det skal allikevel sies at forskjellen på laser- og blekkskrivere er ganske så stor.

1
Bevaka tråden