Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nöjd switcher

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Halloj allihopa.. tänkte bara säga att jag switchade till mac igår.. sålde av mina 2 pc maskiner o köpte en 20" imac core duo med 1 gig ram o 256mb vram Är hittils kanon nöjd förutom 2 saker.

1. måste bara säga att mighty mouse inte va bra så det blir o köpa en nice mx1000 eller liknande.

2. hittade 1 st död pixel antar att det e smällar man får ta dock

Imacen i fråga e grymmt snabb o skön maskin o jobba med.. spelar lite WoW med o det funkade tillfredställande faktiskt.

Nu ska jag bara hitta massa najs små apps o eye candy så jag kan pimpa upp osx looken lite så har ni några tips hojta gärna till.

Planerar på att bli aktiv i denna forum med så räkna med att ni får se mig strykandes omkring bland topicsen här.

Ha det gött allihopa!!!

//Jarmo

Nice! Jag kör en Logitech MX 500 och har lagt ut Exposé-funktionerna på några av knapparna. Rena vapnet!

Vet inte hur det är med pixel-grejen tyvärr.

Pimpar inte OS X själv mer än vad man kan göra default så att säga, men det finns de som gör det mer rejält. Ut och leta så ska du nog finna. En sak pimpar jag dock och det är Terminal. Jag gör den svart med grön text så att den ser retro ut. Det går att fixa i Terminals egna inställningar.

Chattar du rekommenderas http://www.adiumx.com/
Den är klart pimp-vänlig

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-12 00:49
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-07-12 01:45

Angående den döda pixeln. Jag har hört att om man har tur så kan man "gnugga den till liv".

Kolla även in UNO i fall du gillar Unified looken.

Angående den döda pixeln så får du nog kontakta Apple och påpeka att du är missnöjd. Fungerar inte det kan du försöka med att nyttja eventuell öppet köp, reklamation eller ångerrätt. Om du har köpt på distans (t ex från Apple Store) så har du 14 dagars ångerrätt även då du använt en vara.

• Medlem
  • Landskrona
  • 2006-07-15 18:57
Ursprungligen av Björn Leander:

Om du har köpt på distans (t ex från Apple Store) så har du 14 dagars ångerrätt även då du använt en vara.

Jag köpte ett minne på Webhallen och enligt dom har man inte ångerrätt om man öppnat förpackningen?

Ursprungligen av ponta!:

Jag köpte ett minne på Webhallen och enligt dom har man inte ångerrätt om man öppnat förpackningen?

Citat:

Om du har köpt en vara är du skyldig att hålla varan i lika
gott skick som när du fick den. Du har rätt att göra sådana
ingrepp i varan som är nödvändiga för att undersöka den.
Naturligtvis ska du vara försiktig och inte göra en mer omfattande
undersökning än nödvändigt. Om varan skadas
eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar
du ångerrätten.

Från: http://www.konsumentverket.se/Documents/konsumentratt/distans_o_hemforsaljningslagen.pdf
(Detta gäller alltså vid distansköp)

Senast redigerat 2006-07-18 17:23
  • Medlem
  • Täby
  • 2006-07-18 13:29
Ursprungligen av ponta!:

dom har nog rätt om du köpte den i butik.

• Medlem
  • Landskrona
  • 2006-07-18 16:05
Ursprungligen av sommer:

dom har nog rätt om du köpte den i butik.

Nej jag köpte minnet via deras hemsida.
Men det verkar som att minnet var defekt och att jag får det utbytt iaf.

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-18 13:35
Ursprungligen av Björn Leander:

Angående den döda pixeln så får du nog kontakta Apple och påpeka att du är missnöjd. Fungerar inte det kan du försöka med att nyttja eventuell öppet köp, reklamation eller ångerrätt. Om du har köpt på distans (t ex från Apple Store) så har du 14 dagars ångerrätt även då du använt en vara.

Apple byter inte ut en burk för EN död pixel. Det ska var betydligt fler och sitta ganska tätt.

Senast redigerat 2006-07-18 13:51

Jag har själv aldrig råkat ut för döda pixlar men du kan ju alltid prova den här widgeten:
http://www.dashboardwidgets.com/showcase/details.php?wid=1569

Ursprungligen av daniel_side:

Jag har själv aldrig råkat ut för döda pixlar men du kan ju alltid prova den här widgeten:
http://www.dashboardwidgets.com/showcase/details.php?wid=1569

Om du provar så skulle det vara intresant att veta om det hjälpte eller inte hjälpte.

Testat den ett tag nu hjälpte inte, läste igenom appelstores villkor och som Björn sa så har man 14 dagars ångerrätt även om man har använt varan dock inte mjukvara så jag funderar faktiskt på att köra på det döda pixeln stör faktiskt mig eftersomden e så gott som i mitten av skärmen o jag e en ruskig pedant:)

Hur som helst ska ta o fundera på det lite har ju bara haft imacen 4 dagar så jag slår nog till på måndag i så fall.

• Medlem
  • Lund
  • 2006-07-15 18:41

Den döda pixeln försvann!

Som ny macavändare läser jag det mesta här för att se och lära. Den där widgeten för döda pixlar var klockren på min iMac. Jag hade en väldigt störig död pixel som hela tiden sökte min uppmärksamhet men efter installation av widgeten försvann den direkt. Tack för tipset!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-18 14:04

Jag hade en pixel som hängt sig den var röd på svart bakgrund, jag körde reanimator och lite tum-massage på den då försvann den. Jag har inte fått tillbaks den. En död pixel är en pixel som inte lyser alls.
http://www.99mac.se/ibook-macbook/98618-doed-pixel.html

Jahopp mailade Apple Store hävde köpet utan problem, nu sitter jag här o väntar på att budet ska ringa o vi ska sätta datum o tid när dom kommer o hämtar.

Ska bli lite tråkigt kommer ju trots allt vara ett par dagar utan dator men det e i slutet av min semester så jag kommer inte direkt ändå ha tid o sitta vid den går ju desto snabbare tills man fårsin nya vilket i detta fallet blev då en bärbar mac iallfall

Hörs om en vecka eller två.

1
Bevaka tråden