Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan iCal visa datum i docken efter datorstart?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-12 07:34

Kan man få iCal att visa dagens datum i docken när man startar datorn? Min mac visar alltid den 17 juli efter omstart... När jag sedan öppnar iCal så blir det rätt datum i docken men varför måste jag gå den omvägen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-12 09:48

iCal nollställer datumet när det inte öppet.

En "lösning" är att se till så iCal automatiskt öppnas vid inloggning. Det kan du ställa in under systeminställningar > konton > start objekt.

Du kan också ställa in så att uppe till höger i statusmenyn står det datumet..

ps. ical nollställer inte något datum.. det är bara att ikonen för ical ser ut så och har 17 juli på sig för att någonting viktigt för apple hände den 17 juli. men kommer tyvärr inte ohåg vilken händelse

Ursprungligen av Thulesius:

ps. ical nollställer inte något datum.. det är bara att ikonen för ical ser ut så och har 17 juli på sig för att någonting viktigt för apple hände den 17 juli. men kommer tyvärr inte ohåg vilken händelse

iCal visades upp första gången på MacWorld Expo i New York 17 juli 2002, därav datumvalet.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-12 15:55

Jag tackar för hjälpen. Provar nog med att låta iCal öppna sig vid start. Jag tycker det är riktigt störigt med "fel datum i docken".
Tack igen

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-07-17 20:57

Va? Det är inte alls fel datum nu trots att jag inte har iCal igång!

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-21 19:15

Ja den 17 fungerade det ferpekt!

1
Bevaka tråden