Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Montera (mount) .img som dvd

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-07-12 14:42

Jag har en dvd som en .img fil. Denna vill jag mounta så osx tror att det är en dvd skiva (för att kunna använda med Front Row). Om jag dubbelklickar på den nu så mountas den som en "vanlig" enhet där man ser filerna och som inte hittas av Front Row.

Jag har testat med mount i Toast, men den ger mig bara ett felmeddelande...

Vad har jag för möjligheter att göra detta?

Testa att göra om filen.

1. Dubbelklicka så img-filen monterar sig.
2. Starta Toast och gå till Video. Välj DVD-Video from VIDEO_TS i fliken till vänster.
3. Öppna den monterade enheten från 1. Där bör du se en mapp som heter VIDEO_TS.
4. Droppa in mappen VIDEO_TS i Toast.
5. Toast-menyn File: Save as Disc Image

Du får då en .toast fil när den är klar. Som förval ägs den av Toast men du kan ändra om du tar info på filen. Ändra till DiskImageMounter så läggs den på skrivbordet med ett dubbelklick. Om det funkar kan du kasta den gamla img-filen.

• Medlem
  • Malmö
  • 2006-07-13 00:14

Tack! Jag fick det inte att fungera riktigt. toast filen mountades som en "vanlig" enhet...

Jag hittade sedan ett program som heter ToastMount som verkar använda sig av Toast på något vis. Den fixar att mounta både toast och iso filer så datorn tror att det är riktiga skivor. Om man har en img fil så fungar det av någon anledning att döpa om den till iso och sedan mounta den.

http://toastmount.sourceforge.net/

1
Bevaka tråden