Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

.mac

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-05 21:25

Går det att göra flera fristående filesharing sidor med .mac?

Jag har gjort 2 filesharing sidor, problemet är ju att dom läser i samma mapp, nämligen public mappen. Det innebär ju att jag inte kan lösenordsskydda den ena av dom med en uppsättning filer.

Hittar inget i hjälpen på .mac.

Någon som vet?

Martin

Nä, det går inte. Du får lösenordsskydda två olika websidor istället.

• Oregistrerad
  • 2003-02-06 08:36

OK, Tack.

Fast inte på .mac då förstår jag. För fildelningen läser ju fortfarande i samma mapp. synd att det inte går att styra en hemsida till en mapp i public-mappen. Men det kanske kommer....

Martin

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Martino:
OK, Tack.

Fast inte på .mac då förstår jag. För fildelningen läser ju fortfarande i samma mapp. synd att det inte går att styra en hemsida till en mapp i public-mappen. Men det kanske kommer....

Martin

Du kan ju lägga ett lösen på en webbside mapp och placera det du vill dela ut i den mappen, menade jag.

• Oregistrerad
  • 2003-02-06 15:27

ok. Men det funkar ju inte! Inte om man vill använda apples filesharinglayout på båda i alla fall.

Jag tänkte alltså ha en sida med skyddat material och en "allmän".

Även om jag lösenordskyddar en av hemsidorna så läser ju filesharingsidorna samma mapp.
Både den som är skyddad och den som jag lösenordsskyddar. Det innebär ju att man ser det skyddade materialet om man går in på den oskyddade. Det var därför jag undrade om det gick att styra vad som ska läsas i publicmappen. Jag kanske är otydlig?

Hemsida 1 har en filesharing som är oskyddad.
Hemsida 2 har en filesharing som är skyddad med lösenord.
Båda läser samtliga filer i publicmappen.

Naturligtvis går det att göra utan att använda apples förvalda fildelning, men den är ju rätt smidig.

Martin

[ 06. februari 2003, 15:30: Meddelandet ändrat av: Martino ]

1
Bevaka tråden