Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med uppspelning av DVD

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-07-12 22:01

Jag lyckas inte spela upp DVD-filmer med min Macbook. Har provat både R1- och R2-filmer utan att lyckas. Med den inbyggda DVD-spelaren får jag meddelandet "Skiva som stöds är inte tillgänglig". Det går inte heller med VLC.

Alla filmer jag provat är originalfilmer. Vad kan det vara som felar?

• Oregistrerad
  • 2006-07-14 13:12

Ingen annan som har stött på det här alltså? Eller som har en aning om vad som kan vara fel / vad jag gör för fel?

Får du upp dvdn som en icon på skrivbordet? Fungerar det att köra dvd med endast data-innehåll, exempelvis program-dvd? Har du reparerat skivbehörigheterna i skivverktyg? Fungerar cd-skivor?

• Oregistrerad
  • 2006-07-14 15:55

Jag får inte upp någon ikon på skrivbordet, cd-skivor fungerar fint. Jag har inte provat med någon program-dvd än, tror inte jag har någon... Men bränna dvd:s fungerar fint.
Skivbehörigheterna har jag inte reparerat.

Nu satte jag i en fjärde dvd-film, och då fick jag faktiskt upp förfrågan om regionskod! Verkar alltså fungera med vissa filmer...

• Oregistrerad
  • 2006-07-14 15:58

Och efter att en film lyckats så börjar nu fler fungera, vad är det frågan om?

EDIT:
Ja, nu vekrar faktiskt alla filmer jag tidigare haft problem med fungera.

• Medlem
  • Boxholm
  • 2006-07-14 16:30

Det är som med små små små barn: det är mycket som ska komma igång den första tiden, och det tar ett tag innan allt fungerar som det ska.

• Oregistrerad
  • 2006-07-14 16:49

Ja, snart slutar den säkert moo:a också, i samband med att temperaturen sjunker 20 grader.

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-14 18:40

Om du försökt spela brända filmer är det möjligt att de inte haft någon regions-enkodning? Tror spelaren låser sig till en viss enkodning efter den första skivan som du försöker spela upp i den. (Brukar gå att byta en par gånger, men efter några få regionsbyten låser den sig till den regionen)

--
Martin

• Oregistrerad
  • 2006-07-14 21:36

Näe, det var inte brända filmer. Jag fick dessutom för första gången välja regionskodning nu med den första filmen som fungerade, så den hade aldrig låst sig till någon kodning heller. Den verkade bara inte vilja den dagen.

1
Bevaka tråden