Oj, Baltazar, vad är det för ny teknik jag missat? Om det skulle funkat så bra skulle det vara ett jäkla drag i Quad G5:an på jobbet
Dual Core fungerar i stort sätt som en Dual CPU men att man kan ha vissa andra fördelar. Apple PowerMac G5 Dual Core är 10-15% snabbare än motsvarande Dual CPU - men det kan bero på förbättringar utanför CPU-uppsättningen.
Generellt är dock dual core och dual cpu same-same thing för OS:et så vitt jag vet. Jag skulle inte rekommendera någon att satsa på en snigel core. Dual Core regerar - och der har jag insett sedan inköpet av min Dual G4/500 för 4 år sedan. Datorn blir uppåt 2X snabbare på processorintensiva applikationer och för generellt datoranvänanden där man ofta gör många saker samtidigt märker du inte av att maskinen belastas på samma sätt. Win-win situation
Omvänt är en singel core intel "som en gammal g4:a" medan dual core modellerna mer är "som en dual G5:a" (hårt draget). Rappheten är alltid uppskattad och livslängden på maskinen blir mycket bättre. Go dual!