Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Printserver och HP-skrivare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-07-15 09:31

Håller på och flyttar ett kontor och tänkte göra mig av med en del sladdar varvid jag skaffar ett litet trådlöst nätverk och en trådlös printserver från Netgear (wgps606). Efter mycket om och men får jag skrivaren, en HP Color Laserjet 3550, att fungera med en av datorerna, en Dell med windows XP, men när jag sedan ska få de två Macarna (10.4.7) att skriva ut fungerar det inte alls.

Har försökt med allt, t.o.m. Cups, men det vill sig inte och jag har kommit fram till att det är två saker som det hänger upp sig på; drivrutinerna och OSX sätt att hantera skrivare.

Någon som kan hjälpa?

Tacksam för svar
Peter

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-15 10:11

Har du tittat på den här:
http://www.cups.org/articles.php?L317

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-07-15 13:37

Har provat utan framgång, tror det är HP:s drivisar till just 3550 som sätter käppar i hjulen.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-07-15 14:48

Får kontakt med skrivaren men det enda som kommer ut är en massa tomma sidor plus några sidor med obegriplig galimatias.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-07-16 08:52

Nytt hopp: skrivardelning med Bonjour! Jag ska prova att installera Bonjour på Dellen och på så sätt dela ut skrivaren över nätverket. Att dela ut utan Bonjour ger exakt samma resultat med tomma sidor som när jag nu försöker skriva ut, det har jag provat. Men att dela skrivaren mellan Macarna funkar utmärkt.

1
Bevaka tråden