Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fungerar iTunes egentligen? (delade biblotek)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-15 17:15

Jag har nyligen köpt mig en macbook och det var det skojigaste jag gjort på länge. Men i julas köpte jag en iMac dagarna innan intelprocessorn intåg. På denna iMac anvnder jag iTunes med en iPod men döm om min förvåning när all min musik från iMacen dök upp på den nya macbooken. Jag har inte en aning hur det gick till men det var suveränt... Men nu till mitt problem: Nu finns inte musiken längre, var tog den vägen? hur får jag tillbaka den? Kan någon hjälpa?

Det låter som att du hade delat ut ditt musikbibliotek från iMacen. Då syns det biblioteket på andra datorer där du har ställt in iTunes på att leta redan på delade bibliotek.

Detta fungerar förstås bara om du har iMacen med iTunes igång.

Låtarna ligger nog kvar i din musik mapp på iMac:en .. kolla med Finder Musik och sen iTunes Music, om dom ligger där så kan du dra över den mappen till biblioteket i itunes

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-15 17:39

:"> Så var det....när jag öppnade iTunes på iMacen kom det tillbaka. Då var det ju inte så magiskt som jag trodde. Tack för hjälpen.

  • Oregistrerad
  • 2006-08-08 19:11

Vad skulle det vara för magiskt med att datorn gör något du inte ber den om? Personligen skulle jag kasta in den i väggen om den uppförde sig så... ^_^ Fast, det är klart, läste den dina tankar vore det ju en helt annan femma...

1
Bevaka tråden