MacBook Pro ! .. rakt av... inget att tänka på .. tro mig ...
har själv en musikstudio ...
är det dock verkligen en bärbar du vill ha ska du satsa på MacBook Pro .. men vänta gärna lite till Core Duo 2 kommer ... vilket är snart ...
dock skulle jag väntat 19 dagar till .. för då kommer med stor säkerhet den nya Mac Pro ... efterföljaren till PowerMac .... då får du en dator med en hastighet som kommer vara ungefär 123 SPECint .... jämfört med med Bärbara 34.5 SPECint ...
tänkt själv hur många Virtuela instrument, trummaskiner, reverb , inserts, eq m.m. du kan köra med en sådan maskin ... den nya Mac Pro kommer vara Apples sanbbaste dator någonsin och många musiker kommer skaffa den ...
desutom finns det många nackdelar att skaffa en bärbar för musikproduktion ... spcielt om du skall spela in grejer ...
du skall ALLTID ha 2 hårdiskar när du jobbar med audio ... där operativsystemet skall ligga på den ena disken och .. enbart LJUD filer skall ligga på den andra disken ...
den nya Mac Pro .. som är efterföljaren till PowerMac kommer vara riktigt JÄVLA kraftig och priset lär inte vara långt ifrån vad en bärbar kostar .. och du får då grymt mkt mer för pengarna ...
som sagt om jag var dig .. verklige nälska att göra musik .. skulle jag vänta 19 dagar och sedan beställa en Mac Pro ....
desutom så tycker jag att du skall ta en titt på TC PowerCore DSP kort Mac .... ett grymt PCI kort som gör att du kan få TC Electronics grymma reverb och andra sjysta Pro Tools TDM plugs till ditt Cubase eller Logic ... bla Access Virus är att rekomendera ...
och safta på med RAM ... viktigt som f*n ...