- Nifo
- Medlem ●
Hej igen!
När man ska kolla trailers i Frontrow,så undrar jag hur lång tid det ska ta att få en prestream och börja se filmen. Vilken storlek laddas filmen i - är det large? =/ Men ej ens då tar det så lång tid när jag ser trailers från apples sida. Någon som vet varför snurrindikatorn snurrar på och ingen film börjar visas?
/Fredrik
samma här, går ruskigt fort, även när ja sitter och surfar på jobbet där jag har ungefär 5 mbit, det stakar väldigt väldigt sällan, är faktiskt mäkta imponerad av just det, så det låter som om du kanske sitter bakom en klurig brandvägg månne?
Hej!
Nej, om jag får saker att funka via apples quicktimesidor så borde väl saker funka via Frontrow med. Max jag väntat är några minuter, men "snurran" bara snurrar och snurrar och inget verkar laddas heller för den delen, då det ej ens år att starta filmen alls.
/Fredrik
Hej!
Nej, om jag får saker att funka via apples quicktimesidor så borde väl saker funka via Frontrow med. Max jag väntat är några minuter, men "snurran" bara snurrar och snurrar och inget verkar laddas heller för den delen, då det ej ens år att starta filmen alls.
/Fredrik
Jag hoppas inte du sitter med en "hackad" version av Frontrow på en PowerPC maskin ... för då får du precis dom här symtomerna du beskriver ...
våra intel-macar här på jobbet laddar en Trailer i Frontrow på ca 5-6 sek om inte kortare ..
testade en hack av Frontrow på en G5:a här på jobbet med exakt de symtomer du beskrev ... visserligen ledde även detta till slut att hela min menubar förssvan .. och till sist att hela operativ systemet dök .... ominstallation var ordet .... endast Frontrow på intel-macar var lösningen ...
Kan det verkligen vara så illa? Jo, jag sitter med en PowerPC maskin. Men jag är inte så säker på att det är problemet. Har (tror jag) hört om andra som inte fått dessa problem...
Berätta gärna vad som hände när hela ditt OS dök, och om det står om detta någon annanstans med...
Hur är det med er andra som kör hacket?
/Fredrik
Läste nu på "hackets" sida att det kan bli fel om man gör några moment för många gånger, dvs enablar frontrow flera gånger vid installeraingen. Se: http://andrewescobar.com/archive/2006/05/13/frontrow122/
Så jag tror nog inte att det är några problem...
/Fredrik
Jag har en god vän som inte får sina bilder att visa upp sig, eventuellt beror detta på att hon uppdaterade vissa program (ex iPhoto) efter att hon testat hacket. Kan det vara något sådant du råkat ut för?
Men det här med att trailers inte kommer igång stör mig något vansinnigt =(
/Fredrik
Jag väntade ett bra tag, gick iväg och gjorde annat och när jag sen kom tillbaka så hade filmen laddats in. Men vi pratar säkert flertalet minuter på min 0.5 ner lina. Är det onormalt segt? =/
/Fredrik
Hej Fredrik!
för det första så ger det onormalt segt just för att du kör hacket ... på en PowerMac Dual G5:a här på firman körde jag frontrow och det tog år att ladda och vi har snabbt bredband .... tog säkert 5 min ibland .. om det ens laddade alls ...
sedan fick vi en intel Mac mini hit och då tog det ca 5 - 3 sekunder att ladda en trailer..
för övrigt så stängde Apple ner sajten där man kunde få tag på Frontrow enabler just för att den orsakat så mkt problem får 1000 tals användare .. (oavset vad vissa säger så var det anledningen)
.. alltså förstå mig rätt ... jag tyckte Frontrow enabler var grymt och skrev på många olika forum till personer som varnade mig för frontrow på PowerPC maskiner att jag inte hade några problem ... att Frontrow Enabler var skit grymt ... men peppar peppar .. vad tror du hände .. jo fan .. hella skiten gick åt helsike ... fast det tog 2-3 månader ..
för det första när jag installerade Frontrow på min G5:a så följde jag instruktionerna till punkt och prik ... och jag hade inte några problem alls ...tror jag installera det när OS X var i versionen 10.4.3 eller 10.4.4 ..... när jag väll uppdaterade till 10.4.5 (2-3 månader senare) så rök min menu bar ... spotlight, klockan och allt annat var borta .. så jag starta om datorn igen .... och fick fram massa konstiga tecken över hela skärmen .. såg ut ungefär som Terminalen på amfetamin ... helt sjukt .. så jag starta om igen ... och tror du maskinen ens starta ... nä nä .. bara en grå skärm ....
Jag kör Frontrrow Enabler på min PowerMac G5 och det fungerar utan några som helst problem...
Styr allting genom Salling Clicker och min mobil.
för det första när jag installerade Frontrow på min G5:a så följde jag instruktionerna till punkt och prik ... och jag hade inte några problem alls ...tror jag installera det när OS X var i versionen 10.4.3 eller 10.4.4 ..... när jag väll uppdaterade till 10.4.5 (2-3 månader senare) så rök min menu bar ... spotlight, klockan och allt annat var borta .. så jag starta om datorn igen .... och fick fram massa konstiga tecken över hela skärmen .. såg ut ungefär som Terminalen på amfetamin ... helt sjukt .. så jag starta om igen ... och tror du maskinen ens starta ... nä nä .. bara en grå skärm ....
Det är precis detta som står på hemsidan. Du bör inta installera Enablern 2 ggr utan bara uppdateringen. Om detta uppstår så förklaras det också hur man får tillbaka klockan osv...
Jag kör Frontrrow Enabler på min PowerMac G5 och det fungerar utan några som helst problem...
...
Det är precis detta som står på hemsidan. Du bör inta installera Enablern 2 ggr utan bara uppdateringen. Om detta uppstår så förklaras det också hur man får tillbaka klockan osv...
Du..får du bra speed när du kollar trailers?
/Fredrik
hrm ... ok nnu kanske jag formulerade mig dåligt .....
jag installerade enbart Enablern 1 GÅNG ! .. det var exakt detta jag menade med att jag följde instruktionerna till punkt och prik ...
problemet uppstod 2 månader senare när jag gjorde en helt vanlig uppdatering av OS X i programuppdateringen ...
Nu känner jag mig grymt bekymrad, eller bör jag inte vara det? Har tiden filmerna laddas med hacket att göra? =/ Skulle det vara någon "spärr" då eller? Vad jag vet så gör väl hacket bara att programmet tror att datorn har en IR-port? Låt oss reda ut detta ordentligt nu så inte jag och andra får problem framöver.
/Fredrik
yep. Apple stängde ner den sidan för ett par månader sedan ...
dock finns det en sajt .. kommer inte ihåg vad den hette .. men den hade guider hur man gick till väga .... namnet hade något att göra med "jag har lärt min läxa och kommer aldrig göra om det " ... men kan f*n inte minnas exakt vad den hette ....
bra sajt var det i alla fall som hade lösningar på hur man ska göra om man varit inne och pillat på viktiga system grejer eller ändrat och OS X brakat ihop ...
Njäää...nu är sidan uppe (som den var tidigare). Har den legat nere via Apple? =/
/Fredrik
så har något hänta.. när jag var inne där senast får ganska länge sedan stod det att Apples Rätlsiga avdelning hade stängt av sajten ...
läs mer här ...
http://www.andrewescobar.com/archive/2006/03/08/apple-legal/
det här skrev jag i Mars på Andrews hemsida ...
Andy
March 9th, 2006 at 5:04 pm
well its maybe for the best … I learned my leason … the patch blew the system …. ..
after using your patch sucessfully for a long time . turning my computer on and off without any troubles … I remeber it to be a joy …
and so today it happend … my computer crashed without warning …. I rebooted my G5 and … yeh .. the menu bar where gone… but that whas just the begining … sudenly I could not start appz . I couldn´t do ANYTHING .. yeh .. the system where fu**ked ..
so I went to this page to se how to fix the framework .. but .. yes the page where removed … so I search all over the net and finaly found the way to fix it …. and I did . .HOURS later …
I´m still not sure the system is stable ….
so I think I´ve learned my lesson … some things you mess with and some things you DON´T ….
anyway .. I´m soon geting my mac mini with frontrow …
people. read my exaple … quoting our dear Steve Jobs..
-”It´s awesome …. when it works..”
//best regards
Andy
Om man nu väljer att ta det säkra före det osäkera så sägs det såhär om att avinstallera Frontrow, hackade versionen. Det pratas om att extrahera filer från 10.4.6 combo update. Ska man ta hem denna eller ska man ta hem den nyare 10.4.7 - har den samma filer? =/
/Fredrik
Troubleshooting
Manually Uninstalling Front Row:
Delete Front Row (/System/Library/CoreServices/Front Row.app).
Download the Mac OS X 10.4.6 Combo Update from Apple.
Use Pacifist to open the updater package and select and install only these two specific files (folders):
/System/Library/PrivateFrameworks/BezelServices.framework/ /System/Library/LoginPlugins/BezelServices.loginPlugin/
Fix Missing Menu Items and Crashing System Preference Panels:
If you mistakenly attempt to patch the system files more then once (as in hitting the ‘Enable Front Row’ button multiple times) you will end up corrupting two important files. Mac OS X will then have missing menu items and the Keyboard and Sound preference panels will crash when opened. The fix is simple:
Download the Mac OS X 10.4.6 Combo Update from Apple.
Use Pacifist to open the updater package and select and install only these two specific files (folders):
/System/Library/PrivateFrameworks/BezelServices.framework/ /System/Library/LoginPlugins/BezelServices.loginPlugin/
Restart. You may not need to restart if you see the changes/fix occur immediately.
Tips On Using Pacifist
Mount/open the MacOSXUpdCombo10.4.6PPC.dmg disk image.
Open the package file MacOSXUpdCombo10.4.6PPC.pkg with Pacifist from the disk image (insure that it is in fact the combo update).
Select the Find button and enter “BezelServices.”
Under the Search Results panel, select the folders BezelServices.framework and BezelServices.loginPlugin.
Select the Install button located in Pacifist’s top-right corner.
If prompted by Pacifist, select to replace all files.
Restart.
Tror jag postade detta i en annan tråd också på samma tema. Vad är det för filmer som går segt? Jag upplever Xvid/DivX/whatever som så pass sega jag brukar undvika att sortera alla filmer. Däremot vanliga mpeg eller andra codecs som quicktime gillar flyter på bra. Så man kanske kan lösa det genom att slänga in plugins för qt som löser det?
Jo, alltså filmtrailers. Inte filmer som jag har i min filmmapp. Filmtrailersen tar ÅR på sig att laddas in och börja spelas. Ibland spelas de inte alls, men gemensamt för alla filmer är att jag får fram den gröna infon om "rating" osv om filmen (den som alltid ligger innnan filmen), sen snurrar snurran på och det händer ingenting. =/
/Fredrik
Jag läste lite slarvigt såg jag. Jag upplever en paus innan man får välja 'covers' men inte onormalt lång sådan, när man väl valt film så börjar den ladda ganska omedelbart även om jag brukar vänta med att starta trailern en stund för att ge nedladdningen lite försprång.
Jag blev förvånad första gången jag provade trailer prylen, jag satt på en lina hos någon som jag råkade få in på typ 2-3 prickar av en 0.5Mbit /ev. 2.0 Mbit och allt gick super snabbt. Hemma har jag 24 mbit och trailers kommer som sagt på runt 3 sekunder, det är otroligt att man kan stream i den kvalitén så fort... Sen kan filmer hacka sig på YouTube i någon skitkass kvalle