Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ikon-fråga

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2006-07-17 23:30

Är riktigt nyfiken på vad det är för ikon som finns på bilden jag bifogar. Någon som vet?

en hund?

• Medlem
  • 2006-07-18 00:40

Själv blev jag mest nyfiken på var du hittade den.

• Medlem
  • Borås
  • 2006-07-18 00:42

Detta är riktigt pinsamt, men Finder i Dock har fått den ikonen på min dator. Likaså när man switchar program med Command+Tab så visas hundj*veln istället för Finder-ikonen. Jag har startat om datorn och allt sånt, hur ska jag få tillbaka Finder-ikonen?

Har du bytt ikoner på andra håll i Mac OS X med t ex CandyBar så kan det vara så att även Finder-ikonen byttes ut, men att inget märktes förrän en omstart eller en ny inloggning. Starta i så fall CandyBar, dra den nya ikonen från Finder så att den gamla visas igen och spara ikonerna.

Varelsen heter förresten Clarus.

Edit: Alternativt kan du gå till /System/Library/CoreServices/. Markera Finder och välja att visa info. Markera ikonen högst upp till vänster i informationsfönstret som visas och tryck på äpple+x för att klippa ut bilden.

• Medlem
  • Borås
  • 2006-07-18 12:43

Tack Björn! Problemet kvarstår dock. Finder.app i CoreServices har den normala ikonen, medan Dock-ikonen och Command+Tab-ikonen har hundkossan. Jag vet att det är ett litet skitproblem, men det går mig på nerverna. Tack för hjälpen hittils i alla fall! /Vaiden

• Medlem
  • Borås
  • 2006-07-19 20:34

Hjälp snälla.

Om du fixat problemet men bilden ligger kvar så kanske den cachats någonstans i systemet. Rensa chache med t ex Cocktail så kanske det lossnar.

Precis. Det rör sig om cache. En omstart eller alternativt em utloggning/inloggning bör hjälpa. Precis på samma sätt som att Clarus inte visades tidigare förrän vid en omstart.

• Medlem
  • Borås
  • 2006-07-21 13:54

Att rensa cache och/eller starta om biter inte på mitt problem Redan försökt.

• Medlem
  • Borås
  • 2006-07-28 17:33

Idag löste sig problemet av någon oförklarlig anledning!

• Oregistrerad
  • 2006-07-30 16:22

Clarus the dogcow! Yay! Jag har Clarus som en widget

1
Bevaka tråden