Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stopp för spoofterror?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-07-19 14:30

Inte säker på om det här är totalt off topic, men det handlar om spoofing och Acquisition. Sök efter vad du vill med Acquisition – skiftnyckel, hockeyklubba eller en låt av Muse –.och skivbolagens jävla robotar hugger direkt och ger dig en träff. Givetvis i utmärkt 192 kbps-kvalitet och +100 sources… Givetvis ser du att det är skit, men det blir i längden jävligt irriterande. Vilket skivbolagsbossarna givetvis vill att du ska tycka. Frågan: går det att filtrera bort fejkträffarna i Acquisition – eller kan man rentav knäcka robotarna? Alla förslag är välkomna!

Ja, det finns säkert någon därute som tycker att jag ska köra med Bittorrent eller Azuerus i stället, men ibland funkar Acquisition faktiskt bättre…

Diskussioner av denna typ "hur ska jag bäst ladda ner film/musik/program" med ovanstående program är utanför reglerna här på 99mac.

Ursprungligen av Johan S:

Diskussioner av denna typ "hur ska jag bäst ladda ner film/musik/program" med ovanstående program är utanför reglerna här på 99mac.

Om diskussionen hålls till Spoofing, vad gäller då?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-07-19 15:08
Ursprungligen av Johan S:

Diskussioner av denna typ "hur ska jag bäst ladda ner film/musik/program" med ovanstående program är utanför reglerna här på 99mac.

Oj oj oj oj då…

Ämnet är inte spoofing, inte så som trådskaparen skrivit. Med spoofing använder man någons annans IP-adress eller att gömmer sig bakom någon annans IP-adress. Detta att deras sökbottar "kapar" sökningar ser jag inte riktigt som spoofing, de är väl mera deras sätt att störa fildelarverksamheten.

MEN. Om vi nu ska va sånna så är ju inte diskussionen helt på fel sida (än ) så fortsätt disskutera sökteknik eller vad man ska kalla det, eftersom trådskaparen nu sa att han inte ville byta program (vilket jag antar är det enklaste sättet att komma runt problemet).

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-07-19 15:30

Jag vill hävda att begreppet spoofing också omfattar fejkfiler. Googla på spoof files och se vad du hittar, Johan. Och sökrobotarna stör ju faktiskt också helt legal fildelning av t ex textdokument. Om vi nu ska ägna oss åt paragrafridande… I vilket fall hoppas jag att någon har tips på hur man så enkelt som möjligt slipper dyngan.

Ursprungligen av Johan S:

Ämnet är inte spoofing, inte så som trådskaparen skrivit. Med spoofing använder man någons annans IP-adress eller att gömmer sig bakom någon annans IP-adress. Detta att deras sökbottar "kapar" sökningar ser jag inte riktigt som spoofing, de är väl mera deras sätt att störa fildelarverksamheten.

MEN. Om vi nu ska va sånna så är ju inte diskussionen helt på fel sida (än ) så fortsätt disskutera sökteknik eller vad man ska kalla det, eftersom trådskaparen nu sa att han inte ville byta program (vilket jag antar är det enklaste sättet att komma runt problemet).

Bara så att det står i protokollet: Någon gång borde det skrivas lite mer exakt vilken diskussion om fildelning som är tillåten och vilken som inte är det.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-07-19 15:57
Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Bara så att det står i protokollet: Någon gång borde det skrivas lite mer exakt vilken diskussion om fildelning som är tillåten och vilken som inte är det.

Verkligen. Det finns laglig och olaglig fildelning, men båda sorterna påverkas negativt av spoof files. Någon som har erfarenhet av PeerGuardian? Tror jag ska fördjupa mig i det…

Jag vill inte på något vis vara elak och förstöra tråden, men som det är så tenderar alltid diskussioner liknande denna (de som är på kanten till vad reglerna tillåter) urarta, så jag säger det jag sagt ovan bara för att man ska vara medveten om vad som gäller.

Sen tycker jag att inlägg som ditt ovan, Doggy. "Oj oj oj då", är lite onödiga..

  • Medlem
  • Luleå
  • 2006-07-19 23:53
Ursprungligen av Johan S:

Jag vill inte på något vis vara elak och förstöra tråden, men som det är så tenderar alltid diskussioner liknande denna (de som är på kanten till vad reglerna tillåter) urarta, så jag säger det jag sagt ovan bara för att man ska vara medveten om vad som gäller.

Sen tycker jag att inlägg som ditt ovan, Doggy. "Oj oj oj då", är lite onödiga..

Johan, jag tar mig friheten att tycka att dina pekpinnar är aningen b**snödiga…

Låser tråden då den bryter mot punkt 5 i forumreglerna. En allmänt tråkig ton i diskussionen gjorde inte beslutet svårare.

Senast redigerat 2006-07-20 13:20
1
Bevaka tråden