Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Office for students and teachers" nåt att ha?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft min oupphörligen strulande iMac G5 (17", den med mopedljudet) på reparation för allehanda konstigheter och fått veta att jag kommer att behöva installera om Office.

Saken är den att jag fick programmet på CD från en kompis före detta pojkvän och för installationen krävdes det ett gäng koder som jag inte längre har kvar. Pojkvännen är ute ur bilden och landet, så den vägen är stängd, och jag måste alltså skaffa paketet på egen hand.

Jag har bara användning för Word och är lite nyfiken på lågprispaketet som säljs som ett studentanpassat Office – har någon testat detta? Med tanke på att standardeditionen av Office kostar mer än 5000 och detta bara 1500 blir man ju lite misstänksam.

Länk: http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/6254042/wo/HB9KGp0HC49K3l5f5Nwn1B7y9LU/1.0.0.19.1.0.8.9.2.11.1.1.9.0.0.9

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-19 16:34

Det är väl samma program till rabatterat pris? Är du berättigad till rabatten och behöver Office så är det inget att fundera på.

Det är samma program som ingår i båda versionerna. Alltså är det bara frågan om en ordentlig studentrabatt.

Aha, man måste ha studentleg eller liknande för att köpa? Faan också, då blir det ju skitdyrt. Borde jag ju begripit iofs.

Studentversionen kan man köpa även om man är privatperson och inte kommer att använda programmen för i huvudsak kommersiell verksamhet. Åtminstone är det så om man köper från Macoteket.

Annars finns det så klart alternativ om det bara är ordbehandling som du behöver. T ex Mellel och Nisus Writer Express.

Vad bra! fast aan undrar ju nyfiket hur de kontrollerar att det inte används för kommersiell verksamhet? Eller det innebär kanske bara att man inte kan köpa det som registrerad företagare? Nå, nu tänker jag högt.
Tack för tipset!

De kontrollerar det lika mycket som de kontrollerar att din kompis före detta pojkvän inte lånar dig installationsskivan, dvs inte alls.

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-19 18:57

Vad innebär 'kommersiell verksamhet'? Om jag använder det för att skriva Harry Potter och tjänar miljarder?

Enligt Wikipedia är "kommersiell verksamhet är en verksamhet som omsätter pengar och vars avsikt är att ge intäkter" så jag antar att du får köpa en vanlig licens om du har för avsikt att tjäna miljarder med den.

1
Bevaka tråden