Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man montera in airport i mac mini G4 i efterhand?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Visste inte om jag skulle gilla mac när jag köpte min G4 mini för ett år sedan, givetvis blev det toppen! Tyvärr så snikade jag eftersom jag inte ville lägga ut för mycket pengar på något okänt.

Frågan är alltså kan man montera in ett bluetooth/airport kort i efterhand?
Någon som vet *ungefär* hur mycket sånt kostar att få gjort?

Om det inte går har jag en usb bluetooth adapter som funkar rätt okej (vaknar inte ur vila) men finns det någon usb lösning för airport att köpa?

Ett alternativ skulle vara att köpa en nyare fetare mac men jag tycker det känns dumt att byta efter bara ett år annars är jag ju mer än nöjd med datorn.

/Peter

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-21 23:31

Du kan köpa ett kort till Mac Mini G4 som ger Airport och Bluetooth, "AirPort Extreme & Bluetooth Upgrade Kit for Mac mini (1.25GHz)". Kostar runt 900:- och finns bland annat på PC-city i Sickla. Jag monterade in ett i min Mini och det var inga större problem (när man väl fått upp höljet).

Ursprungligen av rhesus:

Du kan köpa ett kort till Mac Mini G4 som ger Airport och Bluetooth, "AirPort Extreme & Bluetooth Upgrade Kit for Mac mini (1.25GHz)". Kostar runt 900:- och finns bland annat på PC-city i Sickla. Jag monterade in ett i min Mini och det var inga större problem (när man väl fått upp höljet).

blir det så att jag uppgraderar, ja då lämnar jag in den för montering, öppnade minin själv för at montera i mer minne 256 var lite i minsta laget (skulle ha tagit 1gig i stället för 512mb) och att öppna den själv gör jag aldrig om, det var det nervösaste jag gjort (datorrelaterat i alla fall)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-22 11:51

när du köpt kan du fixa manual på www.ifixit.com

• Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-01-07 21:40

Jag blåser liv i en tråd gammal som gatan och frågar: funkar bara kortet i det kittet som nämns ovan, eller kan man stoppa i ett Airport Extreme-kort? De ser ju likadana ut, men samtidigt så lär det ju vara rätt tight i Minin..

Ursprungligen av koze:

...De ser ju likadana ut, men samtidigt så lär det ju vara rätt tight i Minin..

Vilka ser likadana ut?

• Medlem
  • 2008-01-08 19:09
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilka ser likadana ut?

Airport Extreme-kortet som säljs löst, och det kort som ingår i kittet för uppgradering.

Finns det något kort utöver det i kittet som jag kan trycka in i min trötta gamla MM G4 1,33 ghz för att kunna köra trådlöst? 800-900 för kittet är inte aktuellt.

• Medlem
  • 2008-01-07 21:47

Nej, det kortet funkar inte i en Mac mini.

1
Bevaka tråden