Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Kan ju alltid hoppas. Mer pårökt ryktensite finns inte. Har de haft rätt någon gång?
Roligt att de bara dagar innan den nedstrippade iMaccen för skolor kom ut pratade om hur kraftfull nästa eMac skulle bli. Eller att iBook absolut skulle behålla sitt namn osv...
Nu har jag provat med flera olika DNS-servrar och alla pekar mig rätt.
Jag hamnar fortfarande "fel", med Telia. Inte för att jag nånsin surfar till macosrumors annars, men det verkar ju fungera för er andra. Känns som en tillfällig DNS-glitch som rättar till sig så småningom...
Jag hamnar fortfarande "fel", med Telia. Inte för att jag nånsin surfar till macosrumors annars, men det verkar ju fungera för er andra. Känns som en tillfällig DNS-glitch som rättar till sig så småningom...
En av dom första (?) organiserade mac-ryktessajterna? Det som är speciellt intressant är hur den gradvist genom åren gått från att vara relativt okej och etablerad - bara sämre och mindre trovärdig ända fram till det skämtet som den är idag.
Om jag frågar KTH:s DNS (med terminalkommandot host) svarar den att
"www.macosrumors.com has address 64.140.206.92" vilket ju är den korrekta adressen till deras site.
Frågar jag Telias DNS - min default - svarar den
"www.macosrumors.com is an alias for resalehost.networksolutions.com.
resalehost.networksolutions.com has address 205.178.189.128"
Jag har Comhem och hamnar också "fel". Jag fick en konstig déjà vu när jag hittade det här via Google. Kolla datumet! Här är tre år senare. Läste förresten för några år sen på deras hemsida att en av grundarna hade varit i en svår bilolycka. Det känns som efter det tappade de lusten även om det var mycket spekulationer innan också.