Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flasha PC-grafikkort

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-06-13 14:50

Tänkte flasha ett Asus AGP-V7100 Pro GeForce 2 MX400 64MB/TV-OUT/Retail till mac. Nån som har testat detta? och i såfall funkar fortfarande TV-outen. Har hört att man inte behöver flasha detta kort alls.

  • Medlem
  • 2002-06-13 23:01

precis ett sådant kort har jag flashat i förra veckan. det funkade inte utan att flasha på min dator trots att det enligt uppgift skulle fungera.
huruvida tv-outen fungerar eller inte har jag tyvärr inte hunnit testa ännu.

/majk

TV out kommer nog inte fungera eftersom det saknas mjukvara som kan styra det.

Nån som flashat ett 32mb Geforce 2MX eller GTS?
Hur går man tillväga?

[ 14 Juni 2002, 05:29: Meddelandet ändrat av: ill_chrill ]

  • Medlem
  • International user
  • 2002-06-14 11:17
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: majk:
precis ett sådant kort har jag flashat i förra veckan. det funkade inte utan att flasha på min dator trots att det enligt uppgift skulle fungera.
huruvida tv-outen fungerar eller inte har jag tyvärr inte hunnit testa ännu.

/majk

Ok, så det funkade efter flash. Jag har börjat få problem med mitt oflashade GF2MX 32MB efter uppdatering till 10.1.5, skärmen ballar ut helt och hållet ibland. Tänkte flasha för att kolla om det hjälper. Använde du floppydiskimagen från MacGeforce hemsidan?

//mattan

  • Medlem
  • 2002-06-14 23:46

jo jag använde filen som fanns på MacGeforce sidan. dock så är i stort sett alla länkar på siten trasiga. fast det går att få tag på rätt filer ändå efter lite meck. tror att det kan vara värt att flasha i vilket fall som helst.
se till att ha en pc med pci-grafikkort bara

Kan det hända ngt med kortet även om man inte flashar det, alltså bara sätter i det o testar om de går utan?

Ingen som testat nyare kort GF4MX tex?

  • Medlem
  • 2002-06-22 12:17
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ill_chrill:
Kan det hända ngt med kortet även om man inte flashar det, alltså bara sätter i det o testar om de går utan?

Ingen som testat nyare kort GF4MX tex?

hände iaf inget med mitt kort när jag gjorde det.

1
Bevaka tråden