Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Endast extern skärm på MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill köra med enbart en extern skärm och inte använda själva datorn. Mirror fungerar ej eftersom upplösningen är knas och split screen eller vad det kallas är enormt irriterande. Finns det inget sätt att enbart använda den externa skärmen?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-24 08:14

vad exakt vill du? köra endast med extern skärm.. ja det går. stäng ihop datorn, aktivera datorn genom externt tangent bord... wolla.. dock rekommenderar jag dig att du låter dator vara öppen efter du startat upp den igen, den blir varm öppen och den blir ännu varmare stängd

aha! tackar...

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2006-08-08 11:20

Jag kopplar min MBP till en HD-projektor(DVI-->HDMI). Det blir riktigt bra bild:)
Skulle vilja aktivera så att bilden bara visas på projektorn och inte på MBP skärm.

Men om jag förstått det korrekt så måste jag alltså införskaffa ett externt tagentbord och mus för det? Finns det inget annat sätt?

På min förra bärbara PC kunde man via FN-tangenten+F10 välja att visa på båda skärmarna, eller bara den externa och då släcktes den interna skärmen..

1
Bevaka tråden