Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken webkamera ska jag köpa?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2006-07-24 22:19

Eftersom iSight är dyr och knappt går att få tag på längre så utesluter jag den. Någon som har något förslag för övrigt?

Den bör...
• fungera med min Intel Mac Mini
• inte kosta mer än 800 kronor
• ha hyfsad bildkvalité
• vara snygg

Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-07-25 17:00

Inte många tips fick jag

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-25 17:13

Då finns det väl ingen.
Försök att få tag på en begad iSight.
Jag köpte en för ett tag sedan.

Philips SPC 900NC fick best i test i senaste DMZ.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-07-25 19:48

Tack för tipsen, men funkar den sistnämda med mac - alltså det behövs inga spec. drivrutiner etc.?

Du ska ha tur om den funkar med mac rakt ur lådan. Systemkraven på Philips hemsida nämner bara Windows. För att få den att funka med mac måste du skaffa en ostabil och halvfungerande drivrutin.

Läs mer i FAQn:
http://www.99mac.se/internet/96493-faq-msn-med-webcam-i-os-x.html

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-07-25 20:54

Så det är ingen som har en webkamera fungerande till sin mac-dator? Skulle nämligen väldigt gärna vilja vet

Själv köpte jag en webkamera i julklapp till svärfar (PC-användare) och hade för avsikt att även köpa en till mig, men först testade jag med att använda min video-DV-kamera och det verkar stört omöjligt att få det att fungera tillfredsstallande att kommunicera med PC från en Mac så jag sparar nog pengarna. Vet inte om det dykt upp nåt program på marknaden sedan dess, men då testade jag allt som fanns att tillgå enligt tipsen. Så om det är PC-användare du tänkt tjöta med kan det vara värt att kolla upp först.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-25 22:59
Ursprungligen av zkirtap:

Vet inte om det dykt upp nåt program på marknaden sedan dess, men då testade jag allt som fanns att tillgå enligt tipsen.

Kolla denna tråd

http://www.99mac.se/ovrig-programvara/101263-nya-skype-versioner-slaeppta-bl-med-video.html

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-07-26 11:12

Okej, jag är tacksam för alla tips ;D

1
Bevaka tråden