Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka åker på WWDC 2006?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilka och hur många av er är det som får förmånen att åka till WWDC?

//nicke

Lite OT: Inte John Siracusa i alla fall: Free WWDC

Ursprungligen av Adrian B:

Lite OT: Inte John Siracusa i alla fall: Free WWDC

måste säga att jag tycker det är löjligt att det skall kosta så mkt för att vara med på WWDC 2006 ... Apple borde sänka alternativt göra det hel grattis för att göra nya utvecklare mer intresserad att utveckla för OS X ...

men jag antar att så länge folk är viliga att betalla så kommer det kosta ...

Jag tror att det handlar om att kontrollera mängden med folk som kommer dit, skulle det vara gratis så skulle det knappast kunna hålla den proffessionella nivå det har, för de som kostar på sig att åka och betala inträde vill verkligen vara där och har något att tillföra, skulle det vara gratis skulle så många noviser komma dit så att proffsen med avancerade problem skulle försvinna i bruset och inte få hjälp med det som de behöver.

Sedan får jag en känsla av att ganska många sponsras av Apple om det är så att man verkligen behöver dit.

WWDC är ett oerhört påkostat evenemang som är väl värt pengarna. Och som nicke30 säger skulle det bli helt överfullt om det var gratis (det är redan ganska trångt).

Om man är student kan man ansöka om stipendium från Apple som täcker hela registreringskostnaden.

Lite mer off-topic:
Kan man se Keynoten live via nätet någonstans eller måste man vänta på att Apple lägger ut den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-27 13:47
Ursprungligen av cable_guy6:

Lite mer off-topic:
Kan man se Keynoten live via nätet någonstans eller måste man vänta på att Apple lägger ut den?

Troligen blir det som vanligt att videon läggs ut strax efter att keynoten avslutats.

Ursprungligen av cable_guy6:

Lite mer off-topic:
Kan man se Keynoten live via nätet någonstans eller måste man vänta på att Apple lägger ut den?

Nej, förmodligen kan vi inte se det live (tyvärr har det varit så vid de senaste tillfällena). Men några sajter brukar ha skriftlig live-rapportering. Det dyker nog upp länkar här när det börjar närma sig. Och Apple lägger ju ut videon efteråt (minns inte hur långt efter det brukar vara - men det är väl typ dagen efter)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-07-27 13:50
Ursprungligen av cable_guy6:

Lite mer off-topic:
Kan man se Keynoten live via nätet någonstans eller måste man vänta på att Apple lägger ut den?

De brukar dyka upp på nätet några timmar efter eventets slut. Men eftersom ett antal miljoner ska se det samtidigt brukar det löna sig att vänta till 2 dagar efteråt.

Jag la in 2006 i rubriken, för att man inte ska blanda i hop med gamla och kommande trådar. Det är ju lite av en klassiker att fråga vilka som ska till WWDC, MWE etc

  • Medlem
  • 2006-07-28 23:58

jag ska dit

Ursprungligen av see:

jag ska dit

Hoppas du inte glömmer din bingobricka

  • Medlem
  • 2006-07-30 18:42
Ursprungligen av Hagelin:

Hoppas du inte glömmer din bingobricka

hehe

macrumors.com eller macrumorslive.com kommer hålla live coverage av WWDC 2006 ... och självklart har man sin bingobricka ...

1
Bevaka tråden