Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony DSC-P71

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-08-23 14:20

Tänkte köpa en digitalkamera, är det någon som har erfarenhet av Sony DSC-P71????

• Oregistrerad
  • 2002-08-23 17:38

Köpte en häromveckan. Snygg liten och det jag sett av bilderna verkar bra. Hur den funkar ihop med Macen har jag inte testat ännu men program följer med.

Tidningen M3 utsåg den till bästa köp i förra numret.

Den är ju inte vare sig minst eller bäst men helt ok.

Köpte en DSC P9 för ungefär en månad sedan. Alla DSC modellerna fungerar utmärkt med iPhoto.

Sony gör överlag väldigt bra kameror. Jag hade förut en DSC P1 och ska snart köpa en DSC P7 eller P9. Förmodligen blir det en P7 eftersom den är över 1000kr billigare än P9. Det enda som skiljer i stort sett är upplösningen 3 resp 4 megapixel. Jag beöhver liksom inte 4 megapixel.

En sak som är väldigt bra med Sonys nyare kameror är att de har autofokus belysning, något som gör bilder tagna mörket rätt fokuserade. Min P1 saknade det och jag har fritt med suddiga bilder tagna på fester osv. Även P71 har en sån.

Enda invändningen jag har emot P71 är att den är stor. I a f i jämförelse med P7 och P9. Har storleken ingen betydelse tycker jag P71 är ett bra köp.

1
Bevaka tråden