Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

keynote exporterar till QT-film med separat ljudfil

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter och gör ett bildspel i Keynote. När jag exporterar den till Quicktime får jag en separat ljudfil???. Går det att få Quicktimefilmen och ljudet som en fil? Någon som vet

Jo, det ska ju gå. Dvs det är till och med defaultinställningen för mov-filerna, vad jag minns. Tyvärr har jag inte Keynote i den burk jag sitter vid nu, men kolla inställningarna, det måste vara nån liten inställning du missat helt enkelt.

jag hittade en lösning..i Keynote hjälpen

Burning Keynote presentations in iDVD

When you export a Keynote presentation (one that contains audio) as a QuickTime movie and then try to burn it to a disc using iDVD, the audio won't be on the resulting disc. This happens because a Keynote QuickTime export produces two separate files:

title.mov
title_soundtrack.mov
The title.mov file must reference the title_soundtrack.mov file to play the audio in QuickTime Player. However, this reference is lost when the title_soundtrack.mov isn't imported.

To keep the audio intact when burning a DVD:

Import both of the exported .mov files into iMovie, and drag them to the Timeline.
In the Timeline, trim the audio to the video track.
In iMovie's iDVD pane, click the "Create iDVD Project" button.
In iDVD, burn your project.
This can occur with Keynote versions 1 and 2 and with all versions of iMovie and iDVD.

1
Bevaka tråden