Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Happy Birthday Shankar (virus i Word)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-30 14:12

Har drabbats av ett virus som öppnar upp ett dokument i Word med texten "Happy Birthday Shankar". Hur tar man bort skiten? Min version av MS Word är 2001 och den körs i Classic. Tacksam för svar!!!

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-30 14:28

Det måste vara felskickat, det skulle nog till Ravi Shankar.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-30 15:09

Macro-virus i word - främsta anledningen (och enda?) att använda ett virusprogram för att skydda dig och andra.
Står lite om detta macro här: W97M/Marker.o gives the message "Happy Birthday Shankar".
Mer info om macrovirus: What to do if your computer with an Office for Mac program installed has a macro virus
Ett borttagningsverktyg: WD6X: Macro Virus Protection Tool for the Macintosh (MW1222)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-07-30 15:24

I Office 2004 är "Varna innan en fil som innehåller macro öppnas" ikryssat som förval (Word-menyn >> Alternativ >> Säkerhet). Vet inte hur det är i Office 2001, men motsvarande bör finnas. Rekommenderas.

MS Word - överbelastat program för något så basalt som att skriva text!

• Medlem
  • International user
  • 2006-08-16 12:53

Hej,

Tack för era svar... Jag förstår dock inte så bra om hur jag ska ta bort viruset. Kan någon ge mig en lättförstålig och kortfattad beskrivning om hur man tar bort viruset?

TACK!!

1
Bevaka tråden