Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Switcher försöker installera MPlayer :/

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena

Har nu äntligen fått min MacBook och är grymt nöjd. Men då jag aldrig använt en Mac förut så har jag stött på lite problem.

Jag har laddat hem Mplayer för att kunna kolla på wmv filer mm och ska nu installera det. Hur gör jag?

Först får jag hem en fil med ändelsen tar, jag dubbelklickar på den och då packas alla filer upp i en mapp som heter Mplayer-1.0pre8. Där finns dock ingen dmg fil eller liknande som jag kan lägga i program mappen... fattar ingenting, någon som kan hjälpa mig, hur kommer jag igång?

// Victor

Det allra enklaste sättet är nog att installera Flip4Mac, sök här på forumet så får du massa info. VLC funkar fint med.

DMG-filen ska inte läggas i programmappen, utan det är programfilen i densamma som ska ligga där.

ja just så är det.. dock så finns ingen programfil med ju :S Flip4Mac kostar väl pengar?

Sjysst... då testar jag det ist då. Spelar det även AVI filer?

AVI och andra Windows media filer ska väl funka med Flip4Mac. VLC klarar dock fler format men funkar inte som Webbplugin.

Har nu installerat Flip4Mac och försöker spela upp avi och wmv och inget funkar. står bara fel när filmen öppnades, filen kunde inte hittas.. vad gör jag för fel??

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-07-30 22:32

hmmm... Det ska vara busenkelt.

Vad är det för felmeddelande?
Ligger filmfilen på nätet? Isåfall kan du länka.

Vill man kunna köra quicktime/avi/webbplugin-kombon så ska den officiella DivX-codecen funka helt ok.

Testade VLC ist, funkade bra Får knåpa lite ytterligare med flip4mac senare... tackar

Är det som sagt "divx" kodade AVI filer kan inte Flip4Mac hantera dom, då är det VLC eller den officiella DivX coden som nämns ovan som gäller..

• Oregistrerad
  • 2006-08-02 16:39

Kan det vara så att Windows Media Player öppnas ? Det är inte alltid det blir rätt när Flip4mac installeras. Du ska öppna windows filer i Flip4Mac programmet, som kommer öppna quicktime för att spela dom.

för er som är nybörjare på mac och vill hitta bra program i en djungel rekomenderar jag VARMT att ni besöker www.pure-mac.com

sidan är långt ifrån vacker men där hittar ni allt ni behöver ...

http://www.pure-mac.com/video.html

där finner ni codecs som kan vara till nytta och mkt, mkt mer ...

1
Bevaka tråden