Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej / Kan någon bara berätta kortkomandot som gör så att man får bort menyraden och kan jobba utfallande i InDesign och Illustrator. Jag minns helt enkelt inte hur man gjorde. För mycket semester helt enkelt...
Nej det var inte det jag menade. man skall kunna jobba i InDesign och Illustrator som i Windows. Helskärm utfallande med eller utan menyrad. Jag har gjort det men kommer ej ihåg hur.
Kan det vara knappen "F" du tänker på?
Ett tryck växlar till helskärm med menyrad, ett tryck till utan menyrad. Det finns även 3 st knappar för detta i verktygspaletten längst ned i illustrator. Däremot tror jag inte funktionen finns i InDesign.
Att det inte fungerade i InDesign visste jag dock inte.
Jag trodde det fungerade i alla CS applikationer.
I Indesigns fall så handlar det om knappen "w" men då förhansvisar du blöd bland annat... då funktionen i Photoshop och Illustrator eg. bara underlättar att sitta utan störande menyer osv runt om. Framför allt om du sitter med bilder i Photoshop är det nära på ett måste att köra fullskärmsmode.