Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man tag i iDVD?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-20 14:15

Skulle vilja ha programmet... Äger ingen dvd-r bestyckad mac själv men har tillgång till en extern brännare... Har kollat apples sidor men där finner jag bara uppdateringar... Måste jag köpa ny burk för att få tag i ett gratisprogram?

Vad jag förstod var inte iDVD ett gratisprogram. Därför lite svårt att ladda hem via Apple downloads

Finns uppgrade men huvudprogrammet krävs för att kunna uppgradera.

Gambit

Programmet följer bara med Apples superdrive-datorer och finns inte för nerladdning. Vidare så tror jag Apple spärrat det så att du bara kan använda det med deras egen superdrive, har för mig att det var diskussioner om detta för ett tag sedan på nätet.

• Medlem
  • International user
  • 2002-10-20 16:28
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Adrian B:
Vidare så tror jag Apple spärrat det så att du bara kan använda det med deras egen superdrive, har för mig att det var diskussioner om detta för ett tag sedan på nätet.

Det funkar bra med OEM Pioneer (Superdrives) om de sitter internt. iDVD stödjer dock inte externa drivar.

• Medlem
  • International user
  • 2002-10-20 18:50

jag har en superdrive på min iMac, jag fick inte med iDVD.

Ursprungligen av martin:

Jo, det har du. Men det installeras inte som default. Du måste starta via installationsskivan och manuellt välja iDVD. Anledningen vet jag inte men det beror sannolikt på att iDVD tar ganska så mycket plats.

• Medlem
  • 2002-10-20 23:00
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: martin:

Det har levererats med alla datorer som kan köra det, antagligen bara i OS X-version på senare tid.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: martin:

Har du kollat på SW restore eller Software skivorna?

Martin: Precis som Christopher säger så ligger det på SoftwareRestore-skivorna ifall du inte fick med det som separat CD.
Låt mig gissa. Du formatterade burken det första du gjorde då du fick den, för att du ville ha två partitioner eller nått sånt va? Det är klassiskt. Skulle själv ha gjort så, om jag inte vetat precis detta.

Jaja, iDVD kan du återskapa genom att kopiera alla imagefilerna som ligger på softwarerestore-skivorna till HD:n, sedan kör du igång den första. Den kommer då montera alla dessa imagefiler som en stor volym. Däri kan du hitta iDVD. Därifrån är det bara att kopiera in den i din Applications-mapp.

EDIT: Stavfel, ack dessa stavfel

[ 21 Oktober 2002, 09:45: Meddelandet ändrat av: Daniel Eriksson ]

Hej !

Har en QS 2001 års modell - då följer inte iDVD i MacOsX version med. Dock kan iDvd beställas till "självkostnadspris" ( ca 200 spänn om jag inte minns fel ) ifrån Apple.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-21 10:03
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: lilledanne:
Hej !

Har en QS 2001 års modell - då följer inte iDVD i MacOsX version med. Dock kan iDvd beställas till "självkostnadspris" ( ca 200 spänn om jag inte minns fel ) ifrån Apple.

Tja... det kan det ju vara värt

Abselut :

Mer info här

195 spänn kostar det visst, via Applestore.

D/

• Medlem
  • International user
  • 2002-10-21 11:06

Får man en full version då? Produkten heter ju "Upgrade" men det står inget krav på befintlig installation av iDVD 1 eller ngt bland Systemkraven...

Skum benämning...

Det skall, vad jag hört, vara en full version.

jag köpte "upgrade" och det är en full version

• Medlem
  • Göteborg
  • 2002-10-25 14:53

Tackar!

Har jag fattat saken rätt: Om man har en iMac med SuperDrive och fick iDVD och iMovie med så kan man ladda ner uppgraderingar gratis på nätet? Oavsett om det är buggfixar eller fulla versionsbyten?
Eller måste man köpa iLife för varje ny huvudversion som kommer?
Tror jag vet svaret, men skulle gärna vilja vara säker....

Farsan ska köpa lite prylar åt iMacecn på jobbet och skulle vilja veta om han måste köpa iLife 04 för att få senaste versionerna, eller om han klarar sig med en internetförbindelse...

Tacksam för snabbt svar.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2004-08-31 23:36

Vill du ha iDVD 4.x och sitter på en äldre version så får du köpa iLife 04.
(Ja, du måste köpa de större uppgraderingarna)

1
Bevaka tråden