Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Crashande ankor!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är jag trött på den där förbaskade Cyberduck. Den crashar ständigt och jämt för mig när jag ska lägga upp hemsidan. Hjälp! Vad finns det annars för bra, lättförståligt ftp-program? Och varför crashar den för mig jämt och ständigt? Någon somhar varit med om samma sak? Kan det vara servern som jag skickar det till som kräckar ur? Använder passagen om det är till någon hjälp.

Ryckande färsk swither som jag är har jag börjat ledsna på iWeb, det är för begränsande. Vad använder man annars om man inte vill hålla på att skriva hmtlkod själv?

Hjälp mottages tacksamt!:)

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-02 11:47

Captain-ftp är Macigt och bra.

FTP-programmet Transmit är både snyggt och lättanvänt.

På marknaden för användarvänliga program till hobbywebbmakare (mallade, vet inte om det går att göra från scratch) finns bl a RapidWeaver och Sandvox.

Dock är ingen av dessa gratis som Cyberduck. Transmit kostar nära 30 dollar och RapidWeaver ca 40 dollar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-02 13:56

I åtminstone RapidWeaver går det att göra egna mallar från scratch. Detta är dock lite utanför nybörjarnivå.

Tack för alla tips! Får ta och testa dem!

Synd att de kostar allihopa. Som fattig student så får man nöja sig med gratis. Vet ni om findern själv klara av ftp ordentligt?

Själv använder jag TextMate och Cyberduck tillsammans och tycker det är en förträfflig kombination! Kan hålla med om att Cyberduck kraschar ibland, men det händer rätt sällan för mig.

Mitt cyberduck kraschar aldrig. Har du slängt inställningsfilen (ch.sudo.cyberduck.plist) som ligger i ~/Library/Preferences?

Innan jag skaffade cyberduck använde jag terminalens eget ftp-program. Öppna terminalen och skriv man ftp så ser du hur man gör. Det funkar bra, om än inte så snyggt.

mitt cyberduck crashar aldrig heler ... men peppar, peppar ..

1
Bevaka tråden