Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej! Lider av lite nybörjartrassel.
I papperskorgen ligger en mapp som heter "Desktop Folder". Har slängt några program och antar att den hamnade där i samband med det.
När jag ska tömma papperskorgen dyker följande meddelande upp: "Åtgärden kan inte slutföras eftersom objeketet BootX är låst." Försökte dra tillbaka "Desktop Folder" ur papperskorgen, men den vill inte komma upp. Vad göra? Hur får jag papperskorgen ren och fin igen?
Starta om datorn och töm, borde fungera! Nej tusan, låsta objekt tar man väl bort genom att hålla shift nere när man tömmer. Eller var det ctrl, alt eller Äpple-tangenten man skulle hålla nere. Prova!
Jag har dragit den till användaren, men den ligger nu både där OCH i papperskorgen. Har provat omstart, shift, ctrl-alt-äpple, men papperskorgen säger fortfarande att den inte kan tömma. Vad kan man göra? (Vad är förresten desktop folder?)
Ok, du ska hålla ner antingen ctrl, äpple eller alt. Kommer inte ihåg vilket. Annars kan du ladda hem gratisprogrammet Onyx från Versiontracker. Där kan man tvångstömma papperskorgen om man klickar på kvasten inne i programmet. Ett utmärkt underhållsprogram som används med lite försiktighet.