Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken Macbook?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Valdemarsvik
  • 2006-08-06 13:45

Är osäker på om jag ska spendera alla pengarna på en Macbook, den för 12895kr eller om jag ska ta den billigare varianten för 10795kr.. Är det stor skillnad på dom två? Den enda skilnaden är ju cpu'n, men märks dom där 200mhz'en så mycket att det är värt att lägga utt 2000kr extra?

Och en till fråga. Jag får inte mitt csn-kort förens om några månader, men jag behöver datorn nu. Så jag tänkte att jag kan beställa genom min polare som har csn-kort. Men tror ni att OS och alla uppgifter och sådant kommer reggas på hans namn då automatiskt?

/M

• Oregistrerad
  • 2006-08-06 14:00

1. nej.

2. ja.

nej, det är en sak till om skiljer, det är att den billigaste bara har cd-nrännare/dvd-spelare, medans de två dyrare har dvd brännare.

personligen tycker jag inte att de extra 170 Mhz gör den dyrare 2000 kr emr värd, därmot tycker jag för personlig del att den inbyggda dvd brännaren gör den mer värd. visst kan man köpa extern billigare, men då blir ju datorn mindre mobil så att säga. för jag vet aldrig när jag kan kunna vilja bränna en dvd skiva, o då måste man ju släpa me den externa, vilket inte är kul.

• Medlem
  • Valdemarsvik
  • 2006-08-06 14:59

Okej.
Finns det några nackdelar med att ha OSX reggat på någon annan då? Jag tänkte på ifall jag ska köpa genom kompisens csn-kort..

• Oregistrerad
  • 2006-08-06 15:23

förlåt, missförstod lite. OSX är det du som reggar & det kommer stå på dig.

hehe, ja, så länge inte din kompis startar datorn första gången o skriver in sina uppgifter så kommer osx stå på dig

1
Bevaka tråden