Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med mac.com-adress

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-11 08:40

Är det någon mer än jag, som har haft problem med sin mac.com, mailadress det senaste dygnet. Servern vill inte ta emot mitt password. Igår kväll sent kunde jag hämta mina mail, efter 10 timmar. Idag är det dött igen.

Någon? Ylan

Samma problem för mig och min flickvän... Mycket irriterande!

Strax 9, tog precis emot min mail, mac.com adressen funkade fint.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Ylan:
Är det någon mer än jag, som har haft problem med sin mac.com, mailadress det senaste dygnet. Servern vill inte ta emot mitt password. Igår kväll sent kunde jag hämta mina mail, efter 10 timmar. Idag är det dött igen.

Någon? Ylan

Apple utför service på sina mailservers. Såhär står det på Apple Discussions:

Greetings,

At approximately 4:00 PM PST 3/10/02 we will be performing maintenance and repairs on on one of our email servers. The servicing of this server is expected to be completed by approximately 9:00PM PST tonight. During this time period approximately 20% of mac.com users will be unable to access their mac.com email. Most affected users will receive an "Authentication Failed" error message. Other mac.com users will be unaffected by this maintenance.

I apologize for any inconvenience that this may cause and want to thank you all for your patience in this matter. I will post back to this forum when additional information is available.

Adam
Apple Support Discussions

Mitt största problem med min adress är att jag får fel mejl. Jag har ett internationellt namn och en väldigt enkel adress ([email protected]), så jag får ständigt mejl från folk som skriver till fel adress, oftast i USA, de ska till nån annan Adrian men använder min adress. Ibland väldigt personliga mejl och annat (typ "Why havn´t you answered my mail, are you mad att me?"). Jobbigast var det när en kille hade ställt in min adress som reply-to-header och jag fick samtliga svar på hans mejl... doh!

Adrian: Hehe.

Har inte haft några problem med min mac.com mail, tycker den har funkat alldeles ypperligt för att vara en gratistjänst.

Kör med [email protected], inte så många som heter Skulski så jag slipper Adrians bekymmer.

Får en del post till Mike Thyrr på min [email protected]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-11 13:29

mac.com fungerar ypperligt. Däremot var det något tjall på Apples hemsida igår. Navigationsknapparna överst visades inte när jag var inne och kollade. Var det någon annan som såg det?

Surfade på Apple´s sida idag, knapparna fanns på plats.

Om du kör MacOS X och IE så är det inget konstigt, den kan få för sig konstiga saker. (Dvs. IE)

[ 11 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Patrik Skulski ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-03-11 20:58

Nej, IE 5 på Mac OS 9.2.2 faktiskt. Och det var likandant på min ThinkPad med Opera 6 och IE 5.5.

1
Bevaka tråden