Mac Pro:
För de proffs som är i behov av råkraft och expanderbarhet till ett mycket bra pris så måste detta helt klart vara världens finaste arbetsstation. Jag känner glädje för deras skull...
Cool montering av hårddiskar och vilken liten plats Xeon-processorerna tar upp!
Xserve:
Jag kan inget om servrar så jag väljer att hålla käften i den här frågan...
Mac OS X 10.5 Leopard:
Om "Tiger" var det system där man på allvar lade grunden för framtiden och lade till lite kosmetika så kommer "Leopard" vara det system som får Mac OS X att för första gången kännas väldigt komplett...
Time Machine: inbyggd backupfunktionalitet = lyxigt! (äntligen en vettig implementation av 3D-interfacekonceptet)
Spaces: Yes! Äntligen virtuella skrivbord inbyggda direkt i systemet.
Mail, iCal, Spotlight, iChat: vet inte vad jag skall tycka...
64-bitars: bra
Core Animation: coolt
Tillgängligt: fantastisk bra röst, låter nästan verklig
Dashboard: Dashcode och Web Clip = praktiskt
Utöver det här vill jag se:
En ny Finder (vill väl nästan alla ha)
Ett enhetligt GUI som inte ser ut som nå'n jävla godisfabrik... annars får man väl fortsätta med Iridium...
ZFS som alternativ, som standard i 10.6 (?)
Ett ritprogram skall finnas i ett OS.
(Det skulle vara trevligt med ett enkelt sätt att ha teman och ikoner etc...)
Ett extremt säkert och integritetsförhöjande Safari 3.0
QuickTime med fullskärmsläge och MPEG2 för h-e!
iTunes 7
En förbättrad Dock som kan "fästas på båda sidor" så att man alltid har Finder och Papperskorgen på rätt ställe... och en ny uppdelning för den:
Finder/applikationsalias/minimerade fönster/mappar/Papperskorg. Samt möjlighet att "låsa fast" symboler. Jag vill helt enkelt ha en Dock som bättre överensstämmer med "Fitts lag"
Vad hände med "Piles" ?
Jag är övertygad om att "Leopard" kommer vara ett system med mycket substans. Jag kommer definitivt att uppgradera. Nu undrar man bara hur mycket RAM och Hårddisk det kommer att kräva...
/inlägg #99 - *firar med en bit mintchoklad*/
Mvh/T