Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wav till midi

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

är det någon som har tips ett ett bra program för att konvertera wav-filer till midi-filer.

• Medlem
  • 2002-09-03 14:09

typ alla sequenserprogram, det behövs bara ett bra tonöra, sedna är det bara att spela in...

eller hade du tänkt konvertera alla dina mp3,or till midi;) hehe en mp3 väger ju 4Mb medans en midifil bara väger 24k.. duhh

Nu är vi väl lite ute och cyklar....
Wav är ett audioformat, dvs inspelat ljud. MIDI är bara instruktioner t.ex "Den tonen spelades där så hårt så länge med det ljudet". MIDI innehåller med andra ord inga ljud överhuvudtaget utan bara instruktioner om hur det ska spelas.

Det går inte att konvertera en hel låt till MIDI, har däremot hört talas om program som kan analysera enskilda toner och göra MIDI utav det....

Det jag letade efter var ett program som analyserar en vaw fil och konverterar den till midi-format. Det finns en sådan plugin-till cubase, men eftersom jag inte pysslar särskilt mycket med musik var jag mest ute efter någon typ av shareware eller demo eller liknande

• Oregistrerad
  • 2002-09-03 18:25

Kolla in Melodyne från Celemony, grymt coolt program, för både pc och mac. Kommer inte konvertera om dina filer, men den kommer ta ut ung. vilket toner det är, jävligt användbart.

http://www.celemony.com/

[ 03 September 2002, 18:26: Meddelandet ändrat av: muhumba ]

1
Bevaka tråden