Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac till hemmabion

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-09 03:58

Hello!

Jag har ett litet problem som någon kanske kan hjälpa mig med, det är så att jag har en gammal G4 cube som jag hade tänkt använda till musik och lite annat. Men som ni nog listat ut från rubriken så har jag ingen aning om hur jag ska koppla min Mac till hemmabion.

recievern finns ju en "AUX in" och det vet till och med jag att det är till den jag ska dra en kabel, men vart ska jag koppla andra änden av kabeln in i min Mac??
Jag hittar ingen lämplig port på min dator så.

Det spelar ingen roll om jag får 5.1 ljud, det viktiga är att det låter ur mina högtalare, jag vill kunna kräma på ordentligt, vilket inte dem vanliga Mac-högtalarna inbjuder till:p

Så frågan är ju vad jag ska ha för kabel, vart den ska in, och om jag behöver nått speciellt program för att spela upp musiken i hemmabion

Här är en länk till specen på min Mac om det skulle vara till nån hjälp.
http://www.apple-history.com/?page=gallery&model=g4cube

Man får väl tacka på förhand och jag hoppas nån kan hjälpa mig, visste inte vart jag skulle starta tråden men jag tror jag hamnade hyffsat rätt iafl.

GLAD SOMMAR
// Jhonny

Har du kvar Pro hogtalarna som kom med cuben?, de hade ett headphone uttag i splitterdosan.

• Oregistrerad
  • 2006-08-10 00:31
Ursprungligen av tjälskott:

Har du kvar Pro hogtalarna som kom med cuben?, de hade ett headphone uttag i splitterdosan.

Där ser man, det finns ett litet uttag på dosan, hade jag ingen aning om, men då borde väl kabeln Hicke tipsade om fungera utmärkt eller?? Från headphone-uttaget till AUX in med den kabeln.

Jag kanske är ute och cyklar men det borde väl vara det absolut enklaste sättet att få ljudet till recievern?? Men det kanske finns nått som gör att det inte är så lätt som jag tror.

Förövrigt så högtalarna som följde med cuben nog ett av det snyggaste Apple designat, men dem leverarar inte alltför mycket, men det är ju en annan femma.

Hare

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-09 09:27

Det där hjälper inte eftersom Cuben inte har någon ljudutgång.

Headphone Jack

A headphone jack is located on the digital audio amplifier module. The headphone jack is a stereo mini-jack for connecting a pair of low-impedance headphones. It can also be used to drive a 10K-ohm audio line input.

The recommended minimum impedance is 32 ohms. Headphones with lower impedance can be used, but with some degradation in performance.

Från www.cubeowner.com jag borde veta efterson jag sitter framför en cube...... har inte tid att ta foto

Denna bör funka fint med OSX, har använt en sådan tidigare under en längre tid med Macar.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=610&iItemId=92687

Finns nog även på Clas O.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-10 00:40

Javisst det är bara att ta en vanlig kabel med hörlurskontakt i ena änden och röd/vit RCA-kontakt i andra änden. Finns att köpa överallt - även i vissa vanliga matbutiker.

Det är standardsättet för att koppla in vilken dator som helst* till en vanlig förstärkare.

*eller en MP3-spelare, CD-spelare eller vilken ljudkälla som helst med hörlursutgång

1
Bevaka tråden