Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sätta ihop filmsnuttar till en?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Om jag har 4-5 mpeg-filmer som är uppdelade som jag vill sätta samman till en fil vad använder jag då bäst för program?
Har testat med Jfif och Merger och de sätter ihop filmerna till en fil som blir så stor om man skulle slå ihop alla småfilmernas storlekar, däremot så ser jag bara den första snutten i filmen, sen stannar den. Alltså går den inte igenom alla snuttarna i den stora filmen. Helskumt... Är det någon bugg i Quicktime kanske eller är det bara jag som testat med fel program?

• Medlem
  • 2002-09-05 01:30

Har for meg at filmer i MPEG 1 format ikke er så enkle å jobbe med når det kommer til redigering. Har du mulighet for å spare om dem til et annet format før du klistrer i hop dem, så kanskje det fungerer bedre.

Mycke riktigt, MPEG filer kan man inte "klistra ihop" eller klippa i QuickTime, de måste exporteras till ett QT-format först.

• Oregistrerad
  • 2002-09-05 12:23

Det borde ju inte vara omöjligt. Har du provat att dela (demux) strömmarna och sätta ihop den var för sig och sedan multiplex om dem?

Grejen är väl att GOPen ska vara öppen och inte sluten. Det finns ju program för att demuxa filer, men frågan är om det finns för att öppna slutna GOPar..?

Jag har lyckats joina MPEG´s i Quicktime -- men jag tror att jag valde öppna GOPar då. Kommer tyvärr inte ihåg.

• Medlem
  • 2002-09-05 14:02

Det finns nått shareware på japanska(min kompis har översatt det han förstog)...

Nu är det så att mpeg inte är ett redigeringsformat.. Man kan bara klippa i en mpeg mellan två GOP(ar) så man kan inte sätta klippet där man vill.

• Medlem
  • Mölndal
  • 2002-09-05 15:02

MPEG2 kan sammanfogas med MPEG Append:

MPEG Append for OS 9 is free. For OS X, it and the other related applications are $49. You can find them at:
http://homepage.mac.com/DVD_SP_Helper/

1
Bevaka tråden