Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för att flytta tillägg

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill minnas att det fanns ett praktiskt program under OS9 då man ville flytta alla inställningar och tillägg som ej var Apple-specifika. Det lades en egen mapp som man sedan använde för att installera i ett fräsch och nyinstallerad systemmapp. Någon som minns namnet på detta program?

• Medlem
  • International user
  • 2006-08-09 14:13

Tilläggskontroll

Nä, det är ett fristående shareare-program jag är ute efter. Tilläggskontroll används ju bara för att sätta på/stänga av tillägg/inställningar i den aktiva systemmappen.

• Medlem
  • International user
  • 2006-08-09 14:32
Ursprungligen av Tommy Lyxell:

Vill minnas att det fanns ett praktiskt program under OS9 då man ville flytta alla inställningar och tillägg som ej var Apple-specifika. Det lades en egen mapp som man sedan använde för att installera i ett fräsch och nyinstallerad systemmapp. Någon som minns namnet på detta program?

Tilläggskontroll gör precis detta. Fast lite mer omständigt, men fortfarande enkelt. Men inte fullt ut. Så att säga...:rolleyes:

Kan det vara Conflict Catcher du menar? Det verkar finnas en demo att testa: http://www.tucows.com/preview/207034

Kanske jag måste förtydliga mig. Jag menar att plocka ut alla tillägg och inställningar från en befintlig systemmapp som jag sedan vill föra över till en nyinstallerad systemmapp. Det program jag syftar på kan plocka ut alla tredjepartstillägg och inställningar så man slipper att manuellt plocka ut en efter en, samt avgöra om det är ett tredjepartstillägg eller Apples eget systemtillägg. Besparar enormt mycket arbete vid ominstallationer av MacOS9. MacOSX har något liknande inbyggt i Flyttassistenten, fast då är det i huvudsak kontoinställningarna som flyttas över.

Fick lite hjälp på annat håll och genom eget detektivarbete hittade jag programmet - Clean-Install Assistant: http://www.marcmoini.com/C-IAssistant.html. Kan verkligen rekommendera programmet för dem som fortfarande behöver göra ominstallationer av systemet

1
Bevaka tråden