Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uselt Spray!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick för ca 7 år sedan via Sydsvenskan ett gratis internetabbonemang och e-post. Tjänsten togs sedemera över av home.se. Sedan i slutet av juni har jag bara sporadiskt kunnat skicka och ta emot e-post. (Nu är det nog 3 veckor sedan det funkade senast) Detta sedan "home" flyttat mailservrarna till Spray. Har skrivit till både home och Sprays support men får bara svar att "problemet är löst" trots att det inte är det.

I dagens Sydsvenska skriver man om Sprays problem.
http://sydsvenskan.se/ekonomi/article176953.ece
Spraychefen påstår att man haft problem sedan en vecka tillbaka...Suck..

Det är enkelt att skaffa en ny e-postadress någon annanstans. Visst. Men det är trist när man har en inarbetad adress sedan 7 år..:(

Till detta kan läggas att alla inbjudningar man får från gmail-kompisar behandlas som spam och kommer helt enkelt inte fram. Vidare har man hos spray inte möjlighet att ordna med eftersändning till annan mailadress. Spray jobbar hårdare på dålig goodwill än något annat företag jag haft med att göra. Sprays service och kvalitet är så dålig att flera spraymedarbetare rekomenderat mig att byta bort mitt sprayabbonemang. Det säger säkert en del om hur Spray tar hand om sin personal. Spray är ett skämt skämt rakt igenom.

/David

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2006-08-09 20:33

Jag och några av mina kompisar har sedan några år tillbaka lämnat @Home.se just pga deras otillförlitliga mailtjänst.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-08-09 21:17

Om man inte har en egen domän och egen mailserver, så måste man räkna med att det tar slut någon gång helt enkelt. Världen förändras ständigt, och jag tycker det är ganska fantastiskt att det har funkat hela sju år. Bit ihop, ta smällen som en karl och knata vidare genom att faktiskt ordna en egen domän, lägga upp den hos nån skutt som tar 20 spänn/månaden. Sen är du inte beroende av andras strul mer.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-11 10:22

Det är gratis...man får vad man betalar för

Jag har ju bredbandsanslutning hos Glocalnet med tillhörande hemsidor och e-post så det är som sagt inga problem att skaffa ny e-mail. Skrev inlägget för att jag blev förbannad och besviken över "Home" och "Sprays" s.k "support" som inte är nåt annat än ett hån mot kunderna. Jag ville också att kolla om andra har haft samma problem och så är ju fallet.

Som David skrev jobbar tydligen Spray hårt på att smutsa ner sitt redan dåliga rykte. De lyckas bra med det i alla fall......

  • Oregistrerad
  • 2006-08-11 10:55

De finns ju alltid två sidor av ett mynt. Spray har rätt många tjänster, allt från flirt, bredband, mail till webbhotell.

Men tyvärr är det nog så att man får vad man betalar för, och det är imponerande att dom har hållit vid liv så länge. Att dom inte har någon möjlighet att vidarebefordra brev är ju riktigt jobbigt.

Om du fortfarande vill vara gratis så skaffa hotmail som alla andra *S* eller bit i det sura äpplet och skaffa en betaltjänst.

1
Bevaka tråden