Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sega DNS uppslag + 404 Not Found

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-09 20:04

Har problem med att vissa sidor jag surfar in på tar väldigt lång tid på sig innan de börjar laddas. Sen har jag en länk som inte fungerar över huvud taget.

http://qemu.dad-answers.com/viewforum.php?f=6

Har provat i både Firefox och Safari.

På min Win XP hink som hänger i samma LAN fungerar det utan problem. Även på min FreeBSD (som agerar NAT för Macen samt XPn) fungerar det. Fungerar tom i Win XP i Q (QEMU) på just min MacBook där det inte fungerar.

Har sökt i forumet och provat både att sätta mtu till 1500 samt rensat cachen utan att lyckas ladda just ovanstående länk.

Kan tillägga att jag har samma problem, men bara på jobbet av någon lustig anledning. Ingen annan har problem på jobbet med sina Windowsmaskiner. Har en MBP med 10.4.7...
Om man gör en dig på en adress man inte varit på så går det blixtsnabbt, jag har bara märkt att det tar extra lång tid i Safari och Firefox.

• Oregistrerad
  • 2006-08-09 21:54

Jag provade att jacka ur nätverkskabeln och koppla upp mig via blåtand och GPRS. Då laddade sidan. Efter att jag kopplat ner och jackat i nätverkskabeln igen fungerar sidan som den ska. Dock upplever jag fortfarande DNS uppslagen bra nycket tröttare än på min XP (P4 2,4 GHz, 1 GB RAM, Firefox) och FreeBSD (PII 450 MHz, 512 MB RAM, Firefox) . Lite trist måste jag säga.

• Oregistrerad
  • 2006-09-13 07:42

Efter att ha bytt till en gigabit switch, Netgear WNR854T så tycks problemen försvunnit. Tidigare hade jag en gammal Netgear MR314.

Kanske är tillfälligheter. Men man kan ju alltid hoppas.

-- Daniel

1
Bevaka tråden