Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac Mini för grafisk produktion

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2006-08-10 07:41

Nu har alltså den forbennade jefla dell skiten jag tvingats använda grafiskt av lednigen äntligen gjort sitt. Så nu är det dags för firman att skaffa en riktig burk för detta och Jag är jävligt tacksam att jag får se till vilken burk det blir. Mac med Adobe CS = FTW.

Dock är det som vanligt med ledningar, pengar är viktigare än att det fungerar så jag måste veta om en mac mini med intel grunka duger till det jag gör.

Kör Illustrator och Photoshop igång konstant, 10-20 doc öppna i båda som värst(sker inte ofta men när det kommer kroknar grafiken rätt fort). Skickar även data till en postscript rip för att ta fram positiv film på detta.

Jag har inget förtroende för GMA kretsen och tvivlar på att den pallar detta så jag frågar här, någon som vet?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2006-08-10 16:46

Tjena!

Nu vet inte jag om själva mac mini skulle klara av med tanke på att du sa att du jobbar med illustrator och photoshop. kan tänka mig att det blir jävligt seg. adobes program är nu inte gjorde för intel macar å dem måste köra rosetta för att få igång adobes program.
Så tror att det kommer att gå seeegt....

Om det är en intel mac mini nu du menar lr?

Mac mini och ju ganska jämförbar med MacBook, och på min MacBook går Photoshop hyfsat. Dock skulle jag absolut inte vilja sitta och jobba i det hela dagarna, för det är det alldeles för långsamt. Att jobba professionellt med både Illustrator och Photoshop på en Mac mini låter som en dålig idé.

Nu när Mac Pro är släppt borde begagnatpriserna på PowerMac G5 sjunka en hel del. Kolla om du inte kan hitta någon bra deal där istället.

1
Bevaka tråden