Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte se skickade mail med imap konto

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-10 21:27

Jag har ett problem jag kan inte se mina skickade mail i mitt imap konto kan någon av er berätta vad jag ska göra ??

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-10 22:16

Kan du se mail i några mappar alls?
Det låter som ett server-sideproblem...

• Medlem
  • Örebro
  • 2006-08-10 22:38

Här är eventuellt lösningen.

Så här gjorde jag, funkar bra för mig 10.4.7

Antagligen har du några mappar redan i IMAP-konto för Utkast, Skickat, Papperskorg och Skräp. (Kan ju heta på engelska men det spelar ingen roll.) Saknas dom får du först skapa dom.

Sedan:

Markera respektive mapp och klicka på menyn "Brevlåda", välj undermenyn "Använd den här brevlådan till", och välj "Skickat".

Gör på samma sätt med de tre andra mapparna där du istället väljer "Utkast", "Papperskorg" och "Skräp" i menyn.

Funkar det?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-11 21:26

Fungerade inte för mig.

Ursprungligen av molaria:

Så här gjorde jag, funkar bra för mig 10.4.7

Antagligen har du några mappar redan i IMAP-konto för Utkast, Skickat, Papperskorg och Skräp. (Kan ju heta på engelska men det spelar ingen roll.) Saknas dom får du först skapa dom.

Sedan:

Markera respektive mapp och klicka på menyn "Brevlåda", välj undermenyn "Använd den här brevlådan till", och välj "Skickat".

Gör på samma sätt med de tre andra mapparna där du istället väljer "Utkast", "Papperskorg" och "Skräp" i menyn.

Funkar det?

• Medlem
  • Järfälla
  • 2006-08-11 22:49

Det fungerade för mig.

Du kan ju annars testa att göra en regel som kopierar alla mail som skickas till en mapp på din server (normalt heter denna 'sent'), det är nämligen precis vad som "ska" ske när allting fungerar....

1
Bevaka tråden