Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu switchar jag

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2006-08-11 09:25

Mitt första inlägg på detta forum!

Har du bestämt mig för att Switcha över till Mac efter 11 år på PC, har köpt en Macbook Pro som kommer den 19-aug jobbigt att vänta...

Hoppas att jag kan få hjälp av alla pro's som sitter på detta forum.

• Medlem
  • Neverland
  • 2006-08-11 09:29

Välkommen.
Hoppas du kommer att trivas. Med både oss och OS X, alltså.

• Medlem
  • Östersund
  • 2006-08-11 09:55
Ursprungligen av filuren:

Välkommen.
Hoppas du kommer att trivas. Med både oss och OS X, alltså.

Det hoppas jag också, men av det jag har sett och hört så ska det nog inte bli några problem med OS x eller med alla på forumet.

Välkommen! Klart du får hjälp. Switcher-forumet är till för nya. Typ hur startar jag datorn? Sedan har du de andra vanliga forumen med mer specifika och kanske något mer avancerade sakerna.

19:e, segt! Tiden går så sakta

Välkommen!

MacBook Pro är en underbar dator som räcker till det mesta du har att göra.

Jag switchade över till Mac efter att använt PC i 12 år .... tror aldrig jag kommer gå tillbaka ...

Jag garanterar att du kommer bli nöjd med din MBP ... tänk bara på att minne är A & O när det gäller MAC .. minnst 1 GB ...

Hej och välkommen hit.

Ursprungligen av Tussen69:

Jag garanterar att du kommer bli nöjd med din MBP ... tänk bara på att minne är A & O när det gäller MAC .. minnst 1 GB ...

Minnesmängd beror ju dock helt på vad man ska göra. Med 512 MB kommer man långt, oftast så långt som de flesta använder sina datorer.

Mac OS X använder minnet lite annorlunda än vad andra operativsystem brukar göra. Varje program får ta så mycket minne som det kan, vilket lätt ger en känsla av att man har för lite minne. Men det är dynamiskt så om du bara har ett par MB ledigt minne och startar ett nytt program så tas minne från det minne andra program har tagit, men som de inte använder.

• Medlem
  • Östersund
  • 2006-08-12 10:49
Ursprungligen av Tussen69:

Jag switchade över till Mac efter att använt PC i 12 år .... tror aldrig jag kommer gå tillbaka ...

Låter bra det! Har köpt med 512 mb, kommer att köpa mera minne senare separat så jäkla dyrt på apple store.

• Medlem
  • Täby
  • 2006-08-11 16:17

Välkommen till den ljusa sidan

Switchade över för några år sen efter att ha använt windows i ca 10år... skall snart beställa en Mac Pro... väntan är seg... lider med dig... men den som väntar på någonting gott...

Välkommen! Du kommer inte att ångra dig. Det enda jag ångrade när jag switchade för ett par år sen var att jag inte switchat tidigare. Min bakgrund kom från C64-Amiga-DOS-Windows-Linux, så man har varit med i en tjugo år nu, men intressant nog fick man inte upp ögonen för Macar förrän helt nyligen...

• Medlem
  • Östersund
  • 2006-08-12 10:56
Ursprungligen av Capeman:

Välkommen! Du kommer inte att ångra dig. Det enda jag ångrade när jag switchade för ett par år sen var att jag inte switchat tidigare. Min bakgrund kom från C64-Amiga-DOS-Windows-Linux, så man har varit med i en tjugo år nu, men intressant nog fick man inte upp ögonen för Macar förrän helt nyligen...

Samma här, efter hårtslit på Tekniska support för ADSL, Uppringt internet, Epost mm så har jag insett att windows inte är så optimalt. Många problem orsakas av problem i Windows eller alla spyware's och andra jobbiga program som finns till pc.

Vet inte riktigt om det är samma med Mac eftersom jag inte har haft någon än, men så vanligt att man får virus är det väl ändå inte. Eller att nätverkskortet slutar fungera och efter ominstallation så fungerar det igen. På mac är väl nätverkskortet trasigt den dagen det slutar att fungera?

1
Bevaka tråden