Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur kollar man datorns temperatur?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte nyligen en MacBook och har hört att de kan bli rktigt varma så jag skulle vilja kolla var min ligger temperaturmässigt.

Vilken normal tempratur ska den ligga på då, och vad är alldeles för mycket?

Jag skulle vilja veta vilken temperatur jag får externt.. men har ingen infra termometer. Någon som mätt? Jag sitter för närvarande och arbetar på matsalsbordet och är orolig över att min MB ska lämna märken efter sig.. då skulle min pappa, på fullaste allvar, halsmörda mig.. Någon som har några skräckhistorier?

Apropå ingenting så berättade en kompis att dålig "thermal paste" är en anledning till att MB blir så varma. Någon som vet om man man kan lämna in burken för att byta "thermal paste" på garanti? Jag antar att garantin stendör om jag gör det själv

  • Medlem
  • Neverland
  • 2006-08-14 11:20
Ursprungligen av gsjoberg:

Jag skulle vilja veta vilken temperatur jag får externt.. men har ingen infra termometer. Någon som mätt? Jag sitter för närvarande och arbetar på matsalsbordet och är orolig över att min MB ska lämna märken efter sig.. då skulle min pappa, på fullaste allvar, halsmörda mig.. Någon som har några skräckhistorier?

Apropå ingenting så berättade en kompis att dålig "thermal paste" är en anledning till att MB blir så varma. Någon som vet om man man kan lämna in burken för att byta "thermal paste" på garanti? Jag antar att garantin stendör om jag gör det själv

Jag hade då inte lagt datorn på finbordet. :eek:

Ursprungligen av filuren:

Jag hade då inte lagt datorn på finbordet. :eek:

Jag har inget val! Vilket bord är det annars acceptabelt att man lägger datorn på, i den händelse att det skulle kunna hända något? Visst skulle jag kunne skaffa någon slags underlag .. en bok eller något .. men det kan man inte alltid ha tillgängligt.

verkar som om min ligger runt 60 grader utan att jag gör särskilt mkt

1
Bevaka tråden