Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skruv problem på MB

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristinehamn
  • 2006-08-13 19:24

Nu har jag föröskt byta ram minne två ggr, Det skulle gått galant om det inte vore för att jag verkligen inte får upp den tredje mitten skriven på skenan.

Jag har skruvat och skrivat men den vill verkligen inte röra på sig. Misstänker den är gängpajad till på köpet vid det här laget. Men jag har verkligen försökt att få upp den. En normal skruv som sitter ordentligt ska man kunna gå upp utan att gängpaja.

Det känns lite surt att köpa en dator man inte kan byta minne på. Någon mer än jag som upplevt detta delikata problem med skruvarna och vad har ni gjort åt de i sådana fall om ni gjort det?

• Oregistrerad
  • 2006-08-13 22:42

Jag förstår inte riktigt varför dom skulle envisas med sånadär jobbiga miniskruvar.
Dom är lite jobbiga faktiskt, tycker jag.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-05 16:22

Exakt samma problem med mittenskruven. Tokig blir man. Jag har pratat med mitt närmsta serviceställe och jag berättade att skruven var trasig. Dom skulle beställa L-metallbiten (eftersom skruvarna sitter fast på den) och sedan ringa mig så skulle jag komma in. Dock så skulle jag själv få betala för kalaset. Ett par hundralappar sa han.

1
Bevaka tråden