Hej!
Har snart sparat klart och skall köra mitt inköp på en Macbook Pro och börja skapa musik (till en början mest skissa men om det går att få bra kvalitet kankse man kan använda det skarpt?).
Kommer att jobba, gitarr, bas, klaviatur och sång (trummor får jag lösa på något sätt med mjukvaru prog eller pads och fixa till, skulle behöva tips på det också....)
Men skulle dock behöva lite feedback på grejerna jag tänkt köpa. Vad tror ni om dessa tillbehör:
M audio Fast track (det finns ett erbjudande på apple store på en Fast track+microfon för 1250:- )
eller:
M Audio Firewire Solo
Klaviatur:
M-Audio Keystation
Räcker den, eller behöver man nåt mer avancerat i keyboardväg?
Sen till den lite större utmaningen. Den musik jag kommer göra är riff,gitarrbaserad alternativ "rock" vilket kräver följsamma och intressanta trummor (mer än det som man kan åstakomma med loopar antar jag) Tips på enkel mjukvara där man kan programera trummor snabbt och enkelt, alternativt spela på pads eller keyboard och sen quantisera och humanisera?
Tusen tack för all eventuell feedback på detta. Saker och ting kostar ju en del så man vill ju göra rätt från början.
Mvh / Jeppo
EDIT: Är det något mer jag bör tänka på som jag missat?