Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Färgkodade tangentbord för FinalCut

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade dom här prylarna på nätet. Ser bra ut!

Kostar $239 i paket! Läs mer på deras hemsida:

EZ products

finns med svenska tecken i sverige om du vill beställa också - studli och scribona säljer
/Johan

Säljer dom controllern oxå?

vet ej om studli gör. dock så tar protel in dom hit
/Johanw

Vi har precis fått in en leverans av Shuttlepro - jag tror att vi har bra pris på dem - kan du maila mig och tala om vad de som säljer dom nu tar för dem.

1800:- + mums tror jag
/johan

om dom är superbilliga så vill jag ha en!

Har precis börjat med Final Cut...

Ps Mannen: Kan du hjälpa mig med installation av ett RAID system i min burk? Har diskar och kort, men har inte skenor osv. Det är en G4/733.

Håller på att ragga fram FCP tangenter till Apple Pro keyboarden, nån som är intresserade som alt. till dom sketna macally grejerna
/Johan

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-05-15 23:34

Kan upplysa om att Shuttlepro fungerar riktigt bra. Jag har mest använt det inbyggda scriptet för iMovie men har även arbetskollegor som använt det med FCP. Sparar sjukt med tid.

Ps Mannen: Kan du hjälpa mig med installation av ett RAID system i min burk? Har diskar och kort, men har inte skenor osv. Det är en G4/733.

Skener finns redan i maskinen - det enda som skall behövas är hårddisk skruvar (4st/hårddisk) för att skruva fast hårddiskarna i skenorna. Du tar bort skenorna genom att lossa den ensamma skruven framtill på skenan. Det är mycket enkelt och jag tror att alla klarar av det när man väl "ser" hur det skall göras.

Ang Shuttle Pro så säljer vi den för 1495:- (ring/maila för ÅF pris)

Det följer ju med jättebra klister-lappar som man kan sätta på tangentbordet när man köper FCP, så slipper man köpa ett tuttifrutt färgat tangentbord.. ( som inte alls ser snyggt ut framför en Cinema Display..

Eller att sitta och leka med en sån här..
[Panoram PV 230 DSK

MUMS

Den är ruskigt fet: 3x18.1" skärmar

Men med den upplösningen är det väl lika bra med dubbla Cinema Display istället? Det blir ungefär 1/4 av priset (28.000x2=56.000 kr)

V290DSK kostar ca 230.000kr

Visserligen, men då får du ju inte en panorma view, och sen så tror jag att det är bättre ergonomi framför en Panorama. Men 230000:- är ganska mycket pengar.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2001-05-17 08:49

Mannen - vem är du, eller rättare sagt, vem är "vi"

Jag har sett skärmen (-arna) demad i SF (macworld) med Hagge...

Den e cool om man gillar flygsimulatorer - aningen dyr dock!

Mannen - vem är du, eller rättare sagt, vem är "vi"

johan, inköpare, www.macoteket.se
johan@macoteket.se

[ 17 Maj 2001: Meddelandet ändrat av: mannen ]

1
Bevaka tråden