Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

capslock och numlock lyser då och då.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Aneby
  • 2006-08-15 00:47

Har märkt att capslock och numlock lyser lite när man kör med batteridrift, och datorn är inaktiv.
men dom slocknar när man rör datorn igen.

är det värt att skicka in datorn eller ska man leva med det?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-08-15 01:10

Har märkt det samma här. Tror inte det är nåt problem, jag använder det som en extra indikator på att datorn är vid liv. Dessutom syns det bara när skärmen är avstängd, inte när datorn har gått i vila.

Samma med min

  • Medlem
  • Aneby
  • 2006-08-15 11:35

ok, då ska det kanske vara så.

resettade min macbook, alltså detta:

"Resetting PRAM and NVRAM

Shut down the computer.
Locate the following keys on the keyboard: Command, Option, P, and R. You will need to hold these keys down simultaneously in step 4.
Turn on the computer.
Press and hold the Command-Option-P-R keys. You must press this key combination before the gray screen appears.
Hold the keys down until the computer restarts and you hear the startup sound for the second time.
Release the keys."

efter det så återkomemr problemet väldigt sällan, typ 2 gånger på 2 månader, o då har det räkt med att starta om datorn så har det försvunnit, jag installerade om osx, rent då självklart, utan alla de 46 språk eller va som förljer med orginal osv. kan ju oxå ha inverkat på det. är nog en mjukvarusak

1
Bevaka tråden