Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Allmänt grin.

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Kramfors
  • 2006-08-17 12:45

antar att jag hade en jäkla tur att jag fick min dator utbytt efter 1månad.
Men krävdes några samtal med supporten. Sen skickades den till LAN-Masters för konroll så jag inte ljög

hoppas det löser sig för er.

/Daniel

Tack!

OK. Idag fick jag tillbaka min MacBook från Macademic. Än så länge är jag riktigt nöjd - inga avstängningar, betydligt tystare, svalare och - framförallt - jag har en bärbar dator igen. ;o)

• Oregistrerad
  • 2006-08-23 18:12

Grattis, härligt att allt funkar fint hittils då

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-23 18:23

Haha, du tycker du fick vänta länge? Imrogon har jag haft min dator på service i fyra veckor. Skall få besked på fredag om Apple kan leverera ett nytt batteri i slutet av nästa vecka. Någon sade att Inlife var bra! My ass. Sämre service får man leta efter (finns en tråd som förklara det hela).

Ursprungligen av Frhog:

Haha, du tycker du fick vänta länge? Imrogon har jag haft min dator på service i fyra veckor. Skall få besked på fredag om Apple kan leverera ett nytt batteri i slutet av nästa vecka. Någon sade att Inlife var bra! My ass. Sämre service får man leta efter (finns en tråd som förklara det hela).

Tråkigt att du har problem... Jag tycker inte att jag fick vänta länge, bara att det kom väldigt olägligt. Om jag inte ringt upp Apple och bett att få en Global Search på ett moderkort, hade det tagit längre tid.

Så där, ja. Då var de slumpmässiga avstängingarna tillbaka. Hurra!

Då har jag lämnat in MacBooken igen. Har blivit lovad expresservice denna gång. Om den börjar stänga av sig igen kommer jag stämma Apple för falsk marknadsföring. Det bara funkar? My ass!

Nu har ju dock Apple erkänt att det finns ett problem, vilket de inte gör förrän de hittat en lösning så nu ska det väl vara slut på eländet för dig...

• Medlem
  • Ale
  • 2006-09-07 11:12
Ursprungligen av Zyxel615:

Nu har ju dock Apple erkänt att det finns ett problem, vilket de inte gör förrän de hittat en lösning så nu ska det väl vara slut på eländet för dig...

Jasså var kan man läsa om detta? Kollade på apple.com's supportsida men hittade inget där iaf.

måndagsexemplat finns hos alla tillverkare o alla produkter, speciellt elektronik. min sonyericsson M600 t.ex. gick sönder efter 8 dagar, gått över 4 veckor nu och har fortfarande inte fått nån ny och lär inte få det inom 1-2 veckor heller, har till o med fått reklamera en reperation, bara för att det ska gå snabbare eller att jag i alla fall inte ska behöva få en begagnad nalle.

för er som inte vet det, om ens mobil går sönder och de inte kan laga den, den mobilen ni får som ersättning (om ni inte får en helt ny kartong me alla saker osv.) är en begagnad lagad mobil, som de byter skal på så att den ska se ny ut. alltså har nån ägt den, den har gått sönder inom 7 dagar efter inköp och då får en ny, efter 7 dagar får man den lagad istället.

så man kan klaga på apples service, men den är i alla fall inte sämst

Tack för den länken, Zyxel - nu är jag hoppfull!

• Medlem
  • Lysekil
  • 2006-09-08 11:41

Passar på att fråga.. ni som haft problem med era trackpads, hur grova har problemet varit innan ni bestämt er för att lämna in? På min mors vita 1,83a så är den lite nedsjunken på vänster sida och ska man scrolla så kan man inte gå för långt åt vänster för då känner den inte av trackpadden. Är jag petig eller bör den lämnas in på rep.?

Man har 90 dagars gratis telefonsupport för mjukvarukrångel. Om de har gått ut måste man tydligen uppge kreditkortsuppgifter och om felet inte är hårdvarurelaterat får man betala annars inte.

Fem: jag har inte problem med in trackpad, men om jag hade det problem din mor har, skulle jag ringa Apple Support/lämna in den.

inget trubbel med trackpaden... dock är mina tangenter seegggaa... men det är nog bara jag

Imorgon får jag en ny dator. Jag tycker att Apple är ett bra företag.

Grattis!
Min lämnades in på Macademic igår, får se hur lång tid det tar...

Ve och fasa, jag måste använda windows...

Bevaka tråden