Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radius Videovision PCI hjälp tack

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte för nått år sedan ett Radius Videovision PCI som jag tänkte kasta in i min B/W G3 350 för att äntligen köra lite Videoredigering. Men döm av min förvåning när det inte verkar fungera. Jag får det inte sålt heller eftersom ingen verkar ha äldre burkar som redigeringsdatorer.

Döm av min förvåning igen då Tomas Björklund här på 99mac säger att han kör just det kortet på en G3:a. Hur får man det att funnka??

Mvh Danne

Jag måste här förtydliga mig något. Jag kör detta kort i en Beige G3a.

Den stora förändringen i Apples PCI struktur verkar ha skett till den Blå-Vita och denna lanserades om jag inte minns helt fel efter det att Radius lagt ned sin Videoverksamhet så det kom aldrig någon uppdatering.

Tyvärr kan jag nog säga att det inte kommer att fungera jag har lagt ned mycket tid på att få detta att fungera.

Det är inte bara detta kort som har haft strul, nästan alla tillverkare verkar att ha fått skriva om sina drivrutiner för att få dem att fungera i Blå-vita G3or och senare.

Du kan få byta din B/W G3:a mot en
Beige MT/AV G3 266 * (kompatibel PCI arkitektur)

128-384mb RAM
6mb VRAM
fungerande USB

med
Sonnet/Acard UDMA66
och 1-2 IBM GXP75 7200rpm 20-30gb

eller med

Adaptec 2940UW med 1-2st Atlas IV 7200rpm 9.1gb

typ... menade halvt om halvt på skämt egentligen, fast det är möjligt att det skulle kunna gå att hitta ett jämnt byte, jag menar B/W G3 :orna pensioneras ju snart de också, och våra Beiga G3 :or samlar mest damm ändå. Jo, *Du eller vi kan ju sätta i en 300-500Mhz G3 eller G4.

Jaja, bara en tanke.
/ Benjamin

Om du bara vill ta in analog video kan ju Dazzle-adaptern vara ett alternativ. Funderar faktiskt på att tjacka en sån och rippa lite musikvideos från VH1, bästa musikkanalen fö.!

/f

Köp inte boxen från dazzle utan satsa på FormacStudio istället, då kan du ta in VH1 direkt i adaptern. Detta ger klart högre kvalité. Jag har en sådan själv, funkar suveränt.

1
Bevaka tråden