Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ladda ner

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

när man sitter å ska ladda ner ett program ställs man inte sällan inför valet av server att ladda ner ifrån.
Då kan man välja USA eller Europa och ibland kan välja olika platser i USA och Europa och ibland lite andra världsdelar också.

Vad tusan ska man välja? Går det snabbara för att Tyskland ligger närmare eller går det snabbare från USA för att vi har så feta kablar dit?

Om man tar USA går det då snabbare från östkusten eller går de fetast kablarna nonstop till västkusten?

Detta är inte betydelselöst för mig eftersom jag till hör den kategori landsortsboende som fortfarande nekas bredband...

Är också från landet.
Jag brukar välja en turkisk server om det finns.
En gång tog jag ner en Eudora från Jamaica.
Fick aldrig nån ordning på den grejen.
Yah man, Rastafaraj. Smokin heavy spliff durin´download man.
Inte jag alltså, men det kändes så - sen.
No positive vibration.

ROTFL

var ligger fresten Skitköping?

På bonnalandet, utan feta internetsladdar.
Smalband - di kallart.

Nurell: OS X är inte baktaktskompatibelt, du får tänka på det nästa gång du skall välja server. (Jag har haft vissa problem med marschtaktsnerladdningar från Tyskland oxå, så det är bäst att lägga sig någonstans emellan.)

Min erfarenhet är att det oftast går snabbare från USA. Finland, No, och Sverige går också bra. Baltländerna har börjat gå bättre. UK är en katastrof...

1
Bevaka tråden